Vsak make up, ki si ga naredimo, ima namen, da nas polepša in pokrije nepravilnosti. Kljub temu pa ni vsak make-up primeren za vsako priložnost. Vsako okolje in priložnost ima namreč svoje zahteve, ki so enostavne in splošno znane. Jasno nam je, da se ne moremo enako naličiti, če gremo na divjo dekliščino ali pa na poslovni sestanek, kjer želimo narediti dober vtis. To seveda ne pomeni, da je z močnim, barvitim ali svetlečim make upom karkoli narobe. To samo pomeni, da takšen make up ni ravno za obisk banke ali za razgovor za službo. Kot tudi skromen make up ni primeren za sobotni žur. Zagovarjam individualnost in da je prva stvar, ki je pomembna, kaj nam v resnici paše. Vsaka ženska naj prilagaja svoje ličenje situacijam, v katere odhaja tisti dan.

Najpogosteje potrebujemo ravno poslovni make up

Lep izgled poslovnega make upa
Zelo lep make up, vendar neprimeren za poslovnega

Na splošno velja, da je ta make up umirjen, uglajen in brez kakršnih koli opaznih umetnih dodatkov. Umetne trepalnice niso primerne, tudi ne permanentne, če so premočne (kar v večini primerov so). Čeprav je tudi v poslovnem svetu razlika. Višje kot ste pozicionirane, bolj morate paziti, da s svojim izgledom niste pretirano izzivalne. Visoki poslovni svet je še vedno tradicionalen in v njem veljajo pravila obnašanja in izgleda. Po drugi strani pa, če je trgovka ali knjižničarka razigrano in barvito naličena, vam bo kvečjemu polepšala dan.

Za najbolj osnoven poslovni make up si boste nanesle puder. Puder ni moteč, samo pokriva nepravilnosti na koži in nam izenači ten. Za vse priložnosti velja, da si ga nanesemo čim tanjši sloj in enakomerno. Da spomnim, lovimo mejo med pokrivnostjo – kar je osnovni namen pudra in med tem, da se ga čim manj opazi. Pozorne bodite tudi na zaključek nanosa na čeljustni kosti. Puder naj se postopno na vratu stanjša v nič.

Barvitih rdečil za lica se izogibajte, uporabite raje senčila, ki jih lahko kupite v kompletih za t. i. konturing ali senčenje. Oči si naličite zmerno in v barvah, ki vam pristojijo. Najbolj primerne za visoki poslovni svet so pastelne, rjave in svetlo sive barve. Močno občrtane oči s črnimi kozmetičnimi črtali za tovrsten make up tudi niso primerne.

No, z maskaro pa si na trepalnicah lahko date duška. Saj učinek najmočneje nanešene maskare še vedno ni tako pretiran, kot so umetne trepalnice. Učinek poudarjenih trepalnic make upu izdatno doprinese.

Obrvi si uredite, kot to običajno naredite. Počešite jih rahlo navzgor in pobarvajte morebitne praznine. Obliko obrvi vedno popravljajte z zgornje strani, ker si v nasprotnem primeru skrajšate višino veke in s tem optično zapirate oči.

Ustnic si z ličenjem nikoli ne povečujemo za več kot 2 milimetra. Če začrtamo več, se bo tudi po nanosu šminke poznalo, da spodaj ni ustnica, temveč koža. Struktura kože je drugačna od ustnic in zato ista šminka na njej izgleda drugače. Na tem predelu so tudi že dlačice, brčice. Če bi še tako želele, res ne moremo pogoljufati za več kot 2 milimetra. Vsaj dobro ne. Če ste namenjene v resno pisarniško okolje, naj bodo barve šmink umirjene, lahko tudi močne, nikakor pa ne svetleče. Če delate v bolj sproščenih okoljih, pa ustnice namažite s kakršnokoli barvo želite. Pomembno je, predvsem za vas in malo tudi za vse okoli vas, da se držijo na smeh.

Mateja Mavrič


Mateja Mavrič z vami deli več kot tridesetletne izkušnje ustvarjanja make upov. Od leta 1988 ves čas dela v maskirnicah večjih slovenskih televizij. Najdlje in še vedno v maski Pop tv. Kljub številnim modnim poimenovanjem ustvarjanja make upov, se oddelku na vseh televizijah še vedno reče enostavno – maska. In tako, enostavno, vas bo Mateja popeljala v svet make upa. Z veseljem se bo odzivala in odgovarjala na vaša morebitna vprašanja. Pošljete jih lahko na mateja@savus.si