Würth je podjetje, ki je nastalo takoj po drugi svetovni vojni, z leti pa je zraslo v veliko multinacionalko. Firma je v lasti družine Würth. Začeli so s prodajo vijačnega materiala. Takrat je bilo veliko pomanjkanje vijakov, kovic, matic in podobnega materiala in to je začel prodajati Adolf Würth. Leta 1954 je po njegovi smrti podjetje prevzel sin Reinhold Würth, ki podjetje vodi se danes. Iz tega je nastal program, ki zdaj obsega več področij kot so področja orodja, avto-moto, divizijo za les, kovine … Del tega koncerna je tudi Würth Elektronik eiSos d.o.o. Trbovlje. Direktor podjetja je Matjaž Popotnik.
S čim vsem se ukvarja koncern?
Prodajajo praktično vse. Vendar to ni klasična preprodaja, ampak prodajajo izdelke, ki jih tudi izdelujejo. Imajo svoje proizvodne linije, nekatere tudi v najemu, kjer izdelujejo produkte, ki jih prodajajo pod svojo blagovno znamko. Würth Elektronik je nastal konec osemdesetih let prejšnjega stoletja kot hčerinsko podjetje Würtha. Videli so, da je vse več stvari povezanih z elektroniko, zato so začeli izdelovati tiskana vezja, kasneje pa še elektronske komponente. V 90-tih letih so začeli s proizvodnjo feritov, namenjenih za EMC zaščito. Firma je hitro rasla, zdaj je v Würth Elektroniku zaposlenih že več kot 8000 ljudi, v celotnem koncernu Würth pa preko 75.000 tisoč.
Kako pa se je začela vaša zgodba in sodelovanje s to multinacionalko?
Zelo, zelo zanimivo (smeh). Leta 2011 me je klical eden izmed »head hunterjev« (lovec na kadre, op.p.) s Češke in vprašal, če me zanima neka služba. Odgovoril sem, nikoli ne reci ne. V nadaljevanju je prišel v Slovenijo in mi vse razložil. Povedal je, da Würth Elektronik išče človeka, ki bi v Sloveniji počasi postavil prodajno mrežo. Pred tem sem delal v distribuciji elektronskih komponent. Slovensko tržišče mi je bilo znano, njihovi produkti pa ne najbolj. Po dogovoru sem se leta 2012 pridružil Würth Elektroniku in začeli smo širiti marketing naše firme v Sloveniji, potem pa še v državah bivše Jugoslavije.
Sedaj ste hčerinska firma Würth Elektronike. Kaj in koliko pokrivate, kako je raslo število zaposlenih?
Leta 2012 se pričel sam (home office), počasi smo se širili, danes nas je deset. Promet je relativno hitro rasel, bili smo dokaj uspešni. Politika firme je takšna, da v vsaki državi, kjer dosežejo določen promet, ustanovijo podjetje. S tem procesom smo začeli leta 2017. Kar pomeni, da samostojno vodiš tudi finance, notranjo in zunanjo prodajo.
Kakšen promet ustvarjate?
Lansko leto smo prvič šli čez 3 milijone evrov, tako da smo kar zadovoljni.
Pokrivate celotno področje Balkana?
Pokrivamo Slovenijo, kjer delamo 90 odstotkov posla. Dogovorili pa smo se še, da pokrivamo bivše jugoslovanske republike – Hrvaško, Srbijo in druge.
Komu prodate največ, kateri so vaši najboljši partnerji?
Največ prodajamo podjetjem, kot so nekatera »bivša« podjetja Iskre (Iskraemeco, Iskratel, …), potem pa se Cablex, IMP Pumps, DOMEL, STRIP’S, … to so same dobre slovenske firme. Potem je tu ogromno podjetij, ki jih imenujemo EMS (Electronic Manufacturing Services), ki polagajo komponente za tuje projekte, recimo Elrad v Radgoni, Altel, Atech, … Delamo pa tudi z lokalnimi podjetji, kot je Dewesoft, s katerim zelo dobro sodelujemo. Prav tako v zadnjem času tudi s Chipolom.
Kakšne načrte ste si zadali za letošnje leto?
Letošnje leto je in bo malo drugačno od zadnjih nekaj let. To je prvo leto, ko nismo imeli diktiranih planov iz Nemčije, ker se je očitno v Nemčiji že čutilo ohlajanje tržišča. Računamo, da bo promet vsaj tako velik, kot je bil lansko leto. Prvi kvartal je bil soliden, sedaj se pa že čuti, kar se je napovedovalo. Kaj v bo v drugi polovici leta, bomo pa videli. Gremo optimistično naprej.
Kako je pa z novimi proizvodi, z uvajanjem novih tehnologij, se to v vaši branži hitro menja?
Podobno kot v vsej elektronski industriji. Nekateri produkti, ki jih proizvajamo, so standardni produkti že vrsto let. Tu se veliko dela na izboljšavah. Se pa pri nas hitro razvija in širi naš prodajni program – na način, da k svojemu »priklapljamo« nove firme, nove programe. Wurth Elektronik globalno kupi vsako leto dva nova programa, dve novi firmi, in njihove programe avtomatično priklopimo obstoječi ponudbi.
Besedilo in foto: Marko Planinc