V petek, 6. septembra ob 19. uri, bodo na domačiji Medved v Podkumu pripravili še tretji koncert letošnjega festivala Ursus. Tokrat bosta poslušalcem čarobni barok predstavila Giorgio Matteoli (blokflavte) in Luca Ambrosio (čembalo).

“Sonata, Toccata, Arpeggiata, Canzone da sonar”: to so prve inštrumentalne oblike, ki jih najdemo ob začetku sedemnajstega stoletja. Kompozicije, katerih ime še vedno namigujejo na izpeljanko iz glasbe, namenjene za človeški glas. Počasi se nato pojavijo poimenovanja, kot “sonata za enega/dva ali več glasov in bas” in “sonata, napisana za vse vrste inštrumentov”. V poznem baroku se je proces zaključil: vsak inštrument je razvil svojo specifično literaturo in celo glasbene oblike so se dokončno osvobodile glasovnega stila; s sonato “Corelliana” z več kontrastnimi in ločenimi stavki, “Suito” iz stiliziranih plesov ter razvojem “Concerta grossa” in solo “Concertov”. Obilje glasbe za vsak okus!

V tem ustvarjalnem obdobju glasbe za inštrumente je bila blokflavta veliki protagonist. Med pihali bi celo lahko rekli inštrument  – “princ”. Ni slučajno, da je bila v fokusu prve dizertacije, ki je bila kdajkoli posvečena glasbenemu inštrumentu (Operaintitulata Fontegara – Benetke 1535).

Giorgio Matteoli

Giorgio Matteoli se je rodil v Rimu leta 1966. Diplomiral je blokflavto, violončelo in komorno glasbo z diplomo iz zgodovine glasbe na Univerzi v Rimu La Sapienza. Je profesorja blokflavte in komorne glasbe na izvirnih instrumentih na državnem konzervatoriju L’Aquila . Sodeloval je z več antični glasbenimi ansambli in koncertnimi inštitucijami v Italiji in Franciji, italijanskimi in tujimi gledališči. Posnel je več plošč, snemal glasbo za filme. Leta 1994 je ustanovil ansambel Festa Rustique, italijanski baročni ansambel z različnimi zasedbami (od duetov blokflavta-čembalo do komornega orkestra). Poleg številnih koncertov v Italiji in drugih državah (Francija, Španija, Albanija, Romunija, Montecarlo, Izrael, Romunija, Nemčija, Izrael, Češka, Japonska …) je veliko tudi snemal. Matteoli je odkril, posnel in na originalnih instrumentih po vsej Italiji in Evropi izvajal glasbo iz 17. in 18. stoletja. Poleg glasbenih inštrumentov je Giorgio Matteoli študiral tudi dirigiranje in kompozicijo (na konservatoriju v Milanu in Comu). Dirigiral je raznim komornim in simfoničnim orkestrom. Je avtor številnih člankov, objavljenih v različnih italijanskih glasbenih revijah, predsednik združenja Early Music Italia in ustanovitelj festivala komorne glasbe Brianza Classica, pomembne štirinajstletne serije koncertov, ki se odvijajo na približno tridesetih lokacijah na severnem območju Milana. Kot učitelj blokflavte je vodil mojstrske tečaje na Japonskem in v Izraelu. Na oddelku za zgodnjo glasbo svojega konservatorija vsako leto organizira Early Music Weeks, kjer vodi atelje baročnega orkestra.

Luca Ambrosio

Luca Ambrosio je diplomiral iz klavirja pri maestru D. Manigrassoju in iz čembala z odliko pri maestru S. Carchiolomu v Cataniji. Diplomiral je tudi na Visoki šoli za glasbeno izpopolnjevanje v Saluzzu. Študiral je na Schola Cantorum Basiliensis v Baslu (Švica) pri J. B. Christensenu; obiskoval je tečaje čembala in komorne glasbe pri F. Bonizzoniju, LF Tagliavini in G. Paronuzziju, srednjeveške in renesančne glasbene semiografije z G. Acciaijem, jazza in sodobne glasbe z G. Gaslinijem, F. D’Andreo in C Canonicijem. Več let sodeluje s sicilijanskim inštitutom za starodavno glasbo, baročnim komornim ansamblom Harmoniosi Concenti, ansamblom Il Cortile delle Palme, baročnim orkestrom Les Elements ter drugimi ansambli in solisti, specializiranimi za izvedbo starodavne glasbe na originalnih inštrumentih. Večkrat je sodeloval z prestižnimi dramskimi gledališči po svetu.

Savus

Foto: arhiv Ursus