petek, 16 maja, 2025

Iz te kategorije

Zasavka še ne bo odprta

»Kljub vsem prizadevanjem zaradi izjemno zahtevnih in nevarnih terenskih del ni možno oceniti, kdaj točno bo lahko vzpostavljena prevoznost,« so o odprtju Zasavke sporočili z Direkcije RS za infrastrukturo.

Kot smo že poročali, naj bi Zasavko za promet ponovno odprli v prvem tednu aprila, a temu očitno ne bo tako. Brežino ob cesti in celotno zaledno pobočje na mestu podora namreč gradi močno tektonsko porušena hribina, ki sega globoko v pobočje. Tem zahtevnim pogojem je bilo potrebno prilagoditi način sanacije in tehnologijo izvedbe sanacijskih del.

V začetku meseca so območje dvakrat minirali. Na ta način so odstranili več tisoč kubičnih metrov materiala. Drobnejši material so z brežine odstranjevali z vodnimi curki.

Na levem in desnem boku brežine je predvidena namestitev visokonatezne sidrane mreže, v osrednjem delu brežine pa prostoviseča visokonatezna mreža. Zaradi pozicije levega boka, ki je najbližji cesti, je mrežo potrebno namestiti ob popolni zapori, dela na osrednjem delu brežine in desnem boku pa se bodo lahko izvajala ob polovični zapori. Trenutno je mreža na levem boku že položena ter delno pritrjena na zgornji rob brežine. Tehnologijo vrtanja so morali izvajalci naknadno prilagoditi, saj tako, kot so sprva predvideli (spuščanje vrtalcev po vrveh z vrha brežine), del ne bi mogli opraviti dovolj varno.

Izvrtali so približno 550 metrov vrtin od skupno predvidenih 2100 metrov, pri čemer je izvajalec ugotovil, da so zaradi tektonsko porušenih con v globini 5 do 10 metrov močno povečani pritiski na vrtalno drogovje in da je vrtanje zato občasno upočasnjeno. Zaradi manjših rušenj, do katerih še vedno prihaja, morajo nestabilni material, da bodo lahko varovalno mrežo fiksirali na čimbolj očiščeno površino brežine, dodatno odstranjevati.

Na operativnem sestanku v začetku tega tedna so se dogovorili, da bodo lahko, če bodo dela potekala tako kot do zdaj, z vrtanjem zaključili do 20. aprila. Takoj zatem bodo v roku enega tedna postavili še približno 57 metrov dolg varovalni zid ob cesti.

Istočasno na območju podora izvajajo več del. Elektro Ljubljana je pričel z obnovo poškodovanih elektrovodov, vozišče prekopavajo, da bodo lahko položili napeljavo za semaforizacijo in alarmne sisteme. Vrtalna dela potekajo tudi nad osrednim delom brežine, saj je cilj izvajalcev, da še pred vzpostavitvijo prevoznosti položijo in delno fiksirajo mrežo tudi na srednjem delu brežine.

Kdaj bo Zasavka spet prevozna?

Takoj, ko bodo na levem boku brežine namestili mrežo in ob cesti zgradili zid, oziroma takoj, ko bodo poskrbeli za zadostno stopnjo varnosti, bodo Zasavko ponovno odprli za promet, ki bo zaenkrat potekal izmenično enosmerno. Kdaj pa bo to mogoče? »Glede na izredno krušljivost brežine ter glede na občasne zastoje vrtalnih del zaradi povečanih hribinskih pritiskov bo možno informacijo o vzpostavitvi prevoznosti ceste posredovati takoj, ko bodo vrtalna dela v zaključni fazi in ko bo postavljen varovalni zid,« sporoča DRSI. Po nekaterih informacijah naj bi Zasavko ponovno odprli konec aprila.

»Soočamo se z izjemno zahtevno inženirsko geološko situacijo, za katero lahko trdimo, da je na državnem cestnem omrežju še nismo imeli,« še komentirajo na DRSI.

Savus

Foto: arhiv DRSI

Previous article
Next article

Isti avtor