Pred nekaj dnevi so odstranili polovično zaporo, ki je na Zasavki onemogočala promet v obe smeri. Zdaj promet spet poteka dvosmerno, pred nevarnostjo ob morebitnem ponovnem podoru pa voznike varuje alarmni sistem s semaforji.

V februarju je cesta za Savo med Trbovljami in Zagorjem doživela dva skalna podora. Po manjšem podoru, 7. februarja, so pristojni cesto zaprli in izkazalo se je, da je bila to pametna poteza, saj je 9. februarja na cesto med odcepom za Podkum in bencinskim servisom zgrmela še večja količina kamenja. »Gre za nanos 10.000 – 15.000 m3, kar je, za primerjavo, več materiala, kot ga je bilo ob skalnem podoru (pri cementarni, op. a.) leta 2016,« so tedaj sporočili na Občini Trbovlje in dodali, da bo cesta zaprta še najmanj en teden.

Sanacija, so poudarjali na Direkciji RS za infrastrukturo, je bila tehnično zelo zahtevna. Na cesto so se namreč vsule velike skale, zemlja in drevesa, brežino ob cesti in celotno zaledno pobočje na mestu podora pa gradi močno tektonsko porušena hribina, ki sega globoko v pobočje. Temu primerno so morali prilagoditi način sanacije. Območje podora so minirali in na ta način odstranili več tisoč kubičnih metrov materiala, drobnejši material pa so odstranjevali z vodnimi curki. Na levem in desnem boku brežine so predvideli namestitev visokonatezne sidrane mreže, v osrednjem delu brežine pa prostovisečo visokonatezno mrežo. Zaradi manjših rušenj, do katerih je prihajalo med sanacijo, so morali nestabilni material, da bi lahko varovalno mrežo fiksirali na čimbolj očiščeno površino brežine, dodatno odstranjevati. Komentar DRSI konec marca: »Soočamo se z izjemno zahtevno inženirsko geološko situacijo, za katero lahko trdimo, da je na državnem cestnem omrežju še nismo imeli.«

30. aprila so Zasavko ponovno odprli za promet – ta je potekal izmenično enosmerno, medtem ko je še v maju potekala sanacija desnega boka brežine. Vzpostavili so tudi alarmni sistem s semaforji, na katerih se bo v primeru ponovnega podora takoj prižgala rdeča luč, ki bo zaustavila promet.

MD

Foto: Vukašin Šobot