V letošnjem letu bo Steklarna Hrastnik investirala 29,5 milijonov evrov v razširitev in posodobitev proizvodnje svojega najbolj donosnega programa – embalažni program (žgane pijače in parfumerija). Letošnja investicija je petkrat višja kot investicije v proizvodnjo v zadnjih treh letih. 85 odstotkov predvidene investicije v letošnjem letu bo namenjene remontu steklarske peči (G peč), nakupu IS strojev in postavitvi novega obrata za dekor.
»Z novo investicijo se Steklarna Hrastnik popolnoma usmerja v embalažni program. Konec letošnjega leta v naši steklarni ne bomo več proizvajali namiznega programa. Odločitev za popolno usmeritev v embalažni program je tudi posledica boljše profitabilnosti embalažnega programa,« pravi direktor Steklarne Hrastnik Peter Čas.
Na področju embalažnega programa bodo kapacitete glede na leto 2019 dvignili za 48 odstotkov in bodo po zaključku investicije znašale 285 ton na dan. V steklarni tako povečujejo proizvodne zmogljivosti, natančnost in učinkovitost proizvodnje, krajšajo odzivne čase, izboljšujejo delovne pogoje in znižujejo vplive na okolje.
Lotili so se tudi postavljanja prodajne mreže po svetu, s tem bodo poglobili odnose s strateškimi kupci. V lanskem letu so vzpostavili sodelovanje s prodajnima predstavništvoma na trgu Francije in ZDA. Letos načrtujemo širitev še na trgu Velike Britanije.
»Z zaposlenimi, ki trenutno delajo na namiznem programu, smo začeli intenzivno izvajat mentorski program že konec lanskega leta, da pridobijo vse veščine, potrebne za delo na embalažnem programu. Spremembe bodo zahtevale nova znanja, kompetence zaposlenih, določene naloge bodo avtomatizirane. Iz tega naslova se bo predvidoma nekoliko znižalo število zaposlenih, vendar bo glavnina zmanjševanja potekala na mehki način kot so na primer upokojitve,« pravi Čas. Ključni poklici oz. kadri prihodnosti poleg vrhunskih steklarjev postajajo elektro in strojni inženirji, mehatroniki, informatiki in strokovnjaki za delo z bazami podatkov.
V letu 2019 je Steklarna Hrastnik ustvarila 67,5 milijonov evrov skupnih prihodkov, kar je 5 odstotkov več kot v letu 2018, predvsem na račun zelo uspešnega poslovanja na področju embalažnega programa. V tem programu je v ospredju predvsem embalaža za žgane pijače, sledita embalaži za parfumerijo in kozmetiko. Prihodki od prodaje so bili v segmentu embalažnega programa višji za 23 odstotkov v primerjavi z letom 2018.
MP
Foto: Branko Klančar