V Knjižnici Antona Sovreta Hrastnik so v začetku maja gostili mamico dveh majhnih fantkov. Suzana Odžić je mama, ki se je kmalu po prvem letu življenja dvojčkov začela zavedati, da sta njena otroka drugačna. Stopila je po poti vprašanj in nedorečenih odgovorov.

Svoje izkušnje je zapisala. Tako je nastal njen priročnik z naslovom Živeti avtizem, da bi bil vsaj malo v pomoč mladim staršem, ki jim je namenjena podobna življenjska izkušnja.

Živeti z otrokom s posebnimi potrebami pomeni živeti drugače – pomeni vlagati ogromno energije, truda in časa v najmanjše napredke. Pomeni pozabiti kaj beseda »samoumevno« sploh pomeni, vsaj kar se otrokovega razvoja tiče. Pomeni izgubiti nekaj nepravih prijateljev in pridobiti dragocena, iskrena prijateljstva. Pomeni govoriti, a se počutiti ne-slišano. Pomeni biti v družbi, a se počutiti osamljeno …

Starši otrok s posebnimi potrebami se soočajo z izzivi, ki so mnogim tuji, celo nepredstavljivi. Ob diagnozi otroka se življenje, kot ga poznamo, konča pred našimi očmi in v tistem trenutku smo le nemi, nemočni opazovalci. Priročnik Živeti avtizem je napisala mama, namenjen je staršem. Vsebuje osnovne informacije za družine in vse, ki se dnevno srečujejo z avtizmom in ostalimi razvojnimi izzivi pri otroku, njegov namen pa je pomagati pri organizaciji življenja doma in v neposredni okolici otroka.

Kot je zapisala psihologinja Nataša: »Avtorica v priročniku na podlagi lastnih izkušenj in raziskovanja podaja nekaj osnovnih priporočil in napotkov staršem avtističnih otrok, ki jim lahko pomagajo pri vsakodnevnih izzivih. Na videz priročnik ponuja »tehnične« napotke in priporočila za lažje življenje z avtizmom. A z njegovo pomočjo in z upoštevanjem teh priporočil boste ustvarili okolje, v katerem boste lažje ohranjali stik s samim seboj in s svojim otrokom. Ostati (biti) povezan in v stiku z avtističnim otrokom pa je eden od ključnih izzivov in hkrati ena od ključnih potreb tako starša kot otroka, saj ustvarja pogoje za sprejemanje, razumevanje in brezpogojno ljubezen. V branje – ne, še bolje: v uporabo ga priporočam ne le staršem avtističnih otrok, temveč vsem, ki se tako ali drugače srečujejo z njimi. Priročnik pa je uporaben tudi za starše nevrotipičnih otrok, saj za prav vse otroke velja, da je za razvoj optimalno okolje tisto, ki je varno, dobro strukturirano in dosledno. Okolje, ki je na eni strani s svojimi mejami dovolj jasno in predvidljivo in s tem VARNO, na drugi strani pa z razumevanjem in s sprejemanjem ponuja dovolj svobode za raziskovanje, ustvarjalnost, igro in razvoj.«

KAS

Foto: osebni arhiv