sobota, 8 februarja, 2025

Iz te kategorije

Rdeči križ: delijo hrano, pomagajo pri kontroli v trgovinah …

Zasavska območna združenja so na koronavirus dobro pripravljena. Uporabnike še vedno oskrbujejo z najnujnejšim, zaradi epidemije pa so prilagodili način delovanja.

V Hrastniku so v stalnem stiku z info centrom in vodijo evidenco občanov, ki so potrebni pomoči in jim tudi pomagajo. »Imamo urejen seznam prostovoljcev, ki jih lahko ob povečanih potrebah na terenu aktiviramo in ta seznam redno dopolnjujemo z novimi podatki. Trenutno bi lahko po potrebi aktivirali najmanj 30 oseb,« nam je povedala Belinda Ladiha, predsednica RKS-OZ Hrastnik. »Poleg tega skrbimo za razdeljevanje prehranskih paketov. Trenutno smo pričeli z razdeljevanje paketov, ki jih je prispeval Karitas. Prehranske pakete iz naših rezerv pa bomo v naslednjem tednu pripravili za občane v projektu Starejši za starejše potem pa v začetku aprila za vse ostale uporabnike naših storitev. Na vse možne načine poskušamo pridobiti kar največ doniranih artiklov, ki bi jih vključili v prehranske pakete, ki bodo vsebovali tudi najbolj osnovne higienske pripomočke.

Ob tem pa seveda ne pozabljajo na lastno varnost, je še povedala Belinda Ladiha, saj jim zaposleni v ZD Hrastik vsako jutro izmerijo temperaturo.

V Trbovljah ob sredah razdeljujejo hrano, sicer po prilagojenem režimu. »Dnevno sprejemamo naročila starejših  in jim dostavljamo na dom živila in zdravila. Sistem teče tako, da lahko pokličejo od ponedeljka do sobote med 7.30 in 11. uro na 03 56 67 740, sprejmemo naročilo, potem gremo na teren, prevzamemo živila in zdravila in jih dostavimo na dom. Na teren gresta prostovoljec RK in gasilec. Sproti prilagajamo delo, in sicer glede na potrebe ljudi,« je delo trboveljskega Rdečega križa opisala sekretarka Mateja Leskovšek.

Na RK Zagorje pakete delijo po predhodnem klicu. Ob klicu uporabniku povedo uro in datum, kdaj lahko pride po paket. Uporabnike naročajo na pol ure. »Trenutno imamo dovolj hrane in drugih nujnih potrebščin, s katerimi po vnaprej dogovorjenih dnevih in urah oskrbujemo naše uporabnike,« so nam povedali. »Prav tako smo, v skrbi po varovanju zdravja vseh nas in naših uporabnikov, javno objavili protokole delovanja, tako pri izdajanju hrane kot tudi pri obiskovanju pomoči potrebnih na domu in pomoči trgovcem pri kontroliranju števila vstopov v trgovino. Trenutno imamo na razpolago 35 prostovoljcev, ki jih lahko vsak trenutek aktiviramo glede na potrebe v kraju. Za vse imamo v tem trenutku še dovolj zaščitne opreme. Vendar pa nam bo ta ob morebitnem večjem obsegu dela zadoščala le še za nekaj dni.

Na RKS-OZ Zagorje smo javno objavili telefonsko številko 041 772 621, na katero lahko pokličejo vsi, ki bi nujno potrebovali prehrambeni paket in vsi tisti, kateri zaradi bolezni, starosti ali osamljenosti ne morejo opraviti najnujnejših nakupov ter priti do nujno potrebnih zdravil. V teh primerih bodo to za njih opravili naši prostovoljci. Prav tako naši prostovoljci od včeraj dalje pomagajo trgovcem v centru mesta pri kontroli vstopov kupcev v trgovino. Povezali pa smo se tudi z Mladinskim centrom Zagorje in župnjisko Karitas, ki nam redno pomagata tako s prehrambenimi paketi (Karitas), kot tudi s prostovoljci (MC Zagorje).

Menimo, da bi bilo dobro, da občane še bolj nagovorimo k medsoseski pomoči. Te ni potrebno koordinirati s strani našega RK-ja, zato je lahko hitrejša in s tem učinkovitejša. S tem pa tudi razbremenijo našo telefonsko številko za nujne primere. Prav tako bi radi obvestili občane, da so navodila za prostovoljce, ki pomagajo ljudem v soseščini, poleg spletne strani občine in  FB profila RK, objavljena tudi na oglasnih deskah v vseh stanovanjskih blokih v Zagorju, Kisovcu in na Izlakah.«

Savus

Foto: arhiv Savus

Isti avtor