Letošnje leto predstavlja začetek novega Etijevega strateškega obdobja, kateremu odlično popotnico predstavlja v oktobru prejeta nagrada Tovarna leta časnika Finance,« pravijo v Etiju.

Dobra prodaja, dobiček pač ne

Leto 2021 so zaključili zadovoljni zaradi prodaje, manj pa so zadovoljni z dobičkom. Na slabši rezultat so vplivale visoke cene surovin, polizdelkov in energentov, občasno so se srečevali tudi s pomanjkanjem surovin. Delno so pritiske na cene omejili s precejšnjim dvigom produktivnosti, doseženim v zadnjih letih, in delnim dvigom prodajnih cen.

Prelomno leto

Velik izziv za Eti prestavlja selitev obstoječega proizvodnega programa in postavitev nove avtomatske montaže linije inštalacijskih odklopnikov. Letos začenjajo pomemben projekt digitalne transformacije skupine Eti. Prenovili bodo tudi krovno blagovno znamko Eti. Leto 2022 bo za firmo eno od prelomnih let, saj bodo v tem času sprejete odločitve imele dolgoročne posledice.

Prodaja

Eti je v zadnjih treh letih v prenovo tehnologije vložil precejšnja sredstva in ogromno dolgoletnih izkušenj, strokovnega znanja in inovativnosti. Prodajni rezultati skupine Eti so lani 161 milijonov evrov, kar je kar 11 % nad planiranimi in 15 % nad rezultati iz leta 2020. V mreži hčerinskih podjetij so ustvarili več kot 10-odstotno rast, skoraj 20-odstotno rast prihodkov pa na sedežu so na sedežu družbe na Izlakah. Najvišja rast prodaje (za skoraj četrtino v primerjavi z letom 2020) je bila v Nemčiji. Kar tretjinsko rast so ustvarili na področju tehnične keramike.

Vse seveda ni tako rožnato, kot se zdi na prvi pogled. Pandemija je pustila posledice na vseh življenjskih področjih, gospodarstvo ni izjema. Motnje v proizvodnji in prekinjene dobavne verige so povzročile zastoje in dvig cen surovin in polizdelkov, slabo premišljeni prvi resnejši koraki v bolj okolju prijazno družbo pa so v jeseni v nebo poslali še cene energentov.

Naložbe

Najpomembnejši projekt tega in naslednjega leta v Etiju ostaja projekt nove proizvodne linije ETIMAT C25, ki bo predvidoma zaključen spomladi. Vmes so v sodelovanju matičnega podjetja in ETI Proplast z lani dokončano proizvodno linijo NV1 in 2C uspešno zaključili serijo nadgradenj proizvodnje talilnih vložkov. Med večjimi naložbami je bila še proizvodna linija za FI rele.

V Etiju zaključujejo še pomemben dokument – digitalno strategijo. Aktivnosti bodo z njim poenotili, sistematizirali in omogočili prenos dobrih praks med oddelki, hkrati pa ustvarili zdrave temelje za razvoj novih orodij in rešitev.

V firmi se bodo lotili še prenove vizualne identitete blagovne znamke Eti, ki bo prilagojena za vse kanale, fizične kot digitalne. »Eti se je namreč v zadnjih letih prelevil v sodobno visoko­ tehnološko podjetje in čas je, da se to izrazi tudi v naši zunanji podobi,« pravijo v podjetju.

Savus

Foto: arhiv Savus