Harryja Trumana so nekoč vprašali, če se je kot otrok kdaj znašel v težavah. “Zelo, zelo redko,” je odgovoril. “Bil sem preveč zaposlen. Do svojega štirinajstega leta sem prebral vseh tri tisoč knjig v knjižnici.” “Pa so bili v vaši soseski in šoli kakšni težavni otroci?” “Imeli smo fante, ki so bili grozni,” je odgovoril, “toda jaz sem bil preveč zaposlen z branjem knjig, da bi bil slab.”

Foto Aaron Burden na Unsplash

Številni viri govorijo o različnih prednostih vzgoje bralca. O tem, da prav s pomočjo knjige otroci lahko odkrijejo ideje, ki jim spremenijo življenje. O tem, kako knjige vzbujajo radovednost, potrebno za doseganje velikih stvari. In tem, da so knjige močno orodje za pridobivanje specifičnih prednosti, na primer odličnih govorniških veščin.

Truman je na seznam dodal še eno: bralci zelo, zelo redko zaidejo v težave. Za te so preveč zaposleni. Živijo v svetu zgodovine, velikih romanov, epskih zgodb… Zakaj bi hoteli ustvarjati dramo in težave v resničnem svetu?

Seveda imajo otroci težave zaradi številnih razlogov. Eden izmed teh, ki ga lahko rešite že zdaj, je ta, da pogosto ne vedo, kaj bi počeli. Predstavite jim svet knjig. Postavite jim izziv in jih spodbudite k branju. Naj se zaljubijo v te svetove in v njih živijo, kolikor želijo.

S tem boste imeli precej manj težav.

(Povzeto po Ryanu Holidayu)

1.del

Barbara Vodeb

 

Barbara Vodeb je vzgojiteljica predšolskih otrok z več kot 25 let izkušenj. Pri delu je zelo kreativna ter nenehno v iskanju priložnosti za ustvarjalne in zanimive rešitve sodelovanja s starši. S samorefleksijo ves čas analizira svoje delo, z novimi uvidi in inovativnimi idejami pa ob zaznavanju sprememb prihajajočih generacij otrok spreminja svojo strokovno prakso.

Kot bodoča magistrica supervizije in coachinga je zasnovala program Coaching za starše. S svojim znanjem in bogatim izkušnjami pri grajenju pozitivne samopodobe otroka, gibalnih dejavnosti in otroške risbe staršem pomaga olajšati in poenostaviti delo, razumeti njihovo vlogo, ter razvijati otrokovo zdravo samopodobo.

Starše aktivno povabi v vzgojni proces. Ob gradnji zaupanja in zavedanju, da je družina primarna celica in vzgojna pomoč njena dopolnitev, s starši vzpostavi enakopraven partnerski odnos. Prepoznati zna, kakšnega sodelovanja si želijo in jim tako ponudi zanimive in koristne vsebine v dobrobit družine.

Kontakt: Barbara Vodeb