Svojo mamo raje pokličem, prijateljici pa pišem prek najljubše platforme. Zveni znano? Tudi vi komunicirate s starši, otroki, prijatelji, znanci in sorodniki na različne načine, ker se enostavno pač prilagajate njihovim navadam oziroma značilnostim generacije, kateri pripadajo. In vedno bolj se zdi, da to prilagajanje različnih generacij še kar uspešno deluje v našem zasebnem življenju, medem ko na delovnem mestu marsikdaj te razlike privedejo do nesoglasij, nerazumevanja in celo do slabe volje in zamer.

Če kdaj, je potem zdaj zelo pomembno, da znamo in zmoremo odprto komunicirati. In da zmoremo preseči najrazličnejše predsodke, ki jih imamo med seboj. To je pomembno tako doma kot na delovnem mestu. Ker le takrat lahko delamo dobro, z zadovoljstvom in učinkovito, predvsem pa se le takrat res slišimo med seboj in smo lahko uspešni. Če se želite povezati s sodelavci in vzpostaviti zaupanje, bodite pristni ter s sodelavci v interakciji ena na ena  komunicirajte v njihovem slogu, na njihovem »kanalu«, njim vsaj malo prilagojeno. Skušajmo pogledati na generacijsko raznolikost našega delovnega kolektiva kot na konkurenčno prednost. Namreč, če spoštljivo in skrbno obravnavate prednosti in slabosti vseh, boste boljše timsko delovali oz. sodelovali, obenem boste zelo verjetno dvignili tudi skupno produktivnost in ustvarjalnost.


Pripadnost določeni generaciji je le en delček naše identitete. Zato naj letnica rojstva ali starost ne bo priročen izgovor, zakaj se s kom ne razumemo.


Bodite potrpežljivi in radovedni

Starost je le številka, generacijska vrzel pa je tisti pravi izziv. In dejstvo je, da so nam ljubši različni načini komunikacije. To naj ne vodi k razočaranju ali morebiti k slabi volji in celo odklonilnemu odnosu do sodelavca/-ke. Izogibajte se torej uporabi “generacije” kot vsesplošne krivde. Skušajte upoštevati celotno življenjsko izkušnjo osebe oziroma vašega sogovornika/-ce. Na primer, vodja, ki je predstavnik generacije X, se bo morda želel ustaviti in resnično premisliti, preden bo dal zeleno luč novi strategiji. Pogosto ne zato, ker je počasen in se upira spremembam, ampak zaradi tega, ker se je nekoč v preteklosti »že opekel«. Vse to dejansko zahteva od nas, da najdemo način, da se bomo slišali. Res je, prilagoditi se moramo vsi, pa vendar našo osebnost sestavlja mnogo več dejavnikov kot le letnica rojstva in s tem deloma pogojeni naši pogledi in pričakovanja. Bodite boljši, najdite drugačen ali nov način, kako sodelovati s pripadniki različnih generacij na delovnem mestu.


Tisti »mamut« ima po 40.-ih letih delovne dobe odlične izkušnje s terena, tisti »mulc« pa zna zbrane podatke učinkovito pretvoriti v grafe in ima odlične ideje, kako s sodobno tehnologijo in orodji postopke dela izboljšati. Vidite kje slabost? Ne, ker je ni, če se znamo »slišati«!


Navsezadnje resnično drži tudi to, da ne glede na starost – lepa beseda in pohvala pravo mesto najdeta. Zatorej se skušajmo kljub vsem našim medosebnim razlikam potruditi in komunicirati spoštljivo. Naj vam ne bo odveč dati iskreno pohvalo.  In pohvalo seveda tudi ustrezno sprejmite. Saj poznate tudi ta prijeten občutek potrditve. Naj bo takih sporočil in momentov med vsemi nami čim več.

Alenka Kraljič, psihologinja in direktorica operativnega poslovanja v kadrovskem podjetju Trenkwalder

PR objava


 

Prejšnji članekSkupaj zmoremo več
Naslednji članekPrireditev Zasavc leta