Vzdrževalci državne ceste med Zagorjem in Trbovljami imajo veliko težavo, ki jo bodo morali nekako rešiti. Brežino med odcepom za Podkum in bencinskim servisom MOL bodo morali sanirati, saj je bojazen, da bi se lahko iz brežine spet vsul material na cesto, povsem upravičena. Zaenkrat strokovnjaki težko ocenijo, kako preperel je material v brežini in na katerih mestih. Zato bodo morali podrobno pregledati teren in se potem odločiti, kako sanirati brežino in kdaj bodo spet lahko odprli cesto.
Vprašanje, zakaj je prišlo do podora, je povsem na mestu. Dejstvo je namreč, da je bila velika sreča, da ni bil v času podora na cestišču noben avtomobil. Ali je šlo za podcenjeno vzdrževanje brežin?
Po podatkih portala PISO (Prostorski informacijski sistem slovenskih občin) je zemljišče v lasti Republike Slovenije. Za cesto in brežine skrbi Direkcija RS za infrastrukturo. Ko so v osemdesetih letih gradili cesto, so razširili del prostora, kjer so skopali tudi brežino. Z leti je tam prišlo do preperevanja, z brežine se je krušil material, ki so ga tisti, ki so rabili pesek, tudi odvažali. To ni bilo nič slabega, saj niso posegali v brežino. Na tem mestu ni bilo nikoli uradnega kamnoloma.
Že kakšen teden pred podorom so izkušene oči lahko opazile, da je brežina dobila na enem delu bolj rožnato barvo. Barva brežine je bila sicer bolj sivo-bela, tokrat pa se je pojavil rožnati sloj. Zadaj je bila slabše nosilna tektonska plast. Ko je malo bolj trdna zunanja plast popustila in padla, se je zadaj sprostil material in se vsul po brežini. Težava, da je tako močno zasulo cesto, je bila tudi v tem, da so upravljavci ceste postavili betonsko škarpo ob cesti, za njo pa niso počistili in odpeljali materiala, ki se je počasi nabiral zaradi stalnega krušenja iz brežine. Ko se je vsula večja količina materiala, je ta enostavno zletela čez betonska varovala, ki niso opravila svoje funkcije varovanja cestišča. Še dobro, da so upravljavci ceste na hitro pravilno ocenili položaj, predvideli, da se lahko podor ponovi, in takoj zaprli cesto.
Sedaj pa jih čaka strokovna ocena geologov in odločitev o sanaciji brežine. Očitno bo cesta zaprta precej dlje, kot so napovedali ob podoru (teden do deset dni).
MP
Vir: portal PISO