To so bila vprašanja, ki jih je voditelj Medijskih večerov Roman Rozina med drugim zastavil novinarki, urednici, predavateljici in zapriseženi radijki Tatjani Pirc. Iz ljubezni do radijskega medija, ki mu je zvesta vse od dokončanega študija novinarstva, je nastala tudi njena knjiga Radio, zakaj te imamo radi.
Beseda je zato tekla predvsem o radiu, nacionalnih medijih, prilagajanju tehnologije in vsebine novim časom …
»Radio danes zmaguje v avtu. Tam je še vedno daleč prvi informator. Sicer pa je še vedno najbolj intimen medij. Učiti bi se morali poslušati, tudi s pomočjo radia,« pravi Tatjana Pirc. Niso ji všeč bližnjice do poslušalcev, komercialni radii, ki bi samo zabavali brez večjega znanja. »Čeprav so mi včasih kakšni štosi tudi čisto dobri,« pravi z nasmehom. V zadnjem času ji večkrat pridejo pred oči misli Svetlane Slapšak o sistematičnem poneumljanju ljudi, ki je uspešno, če je dovolj dolgo. Ljudje smo v stiku z mediji naivni, nismo dovolj previdni, kupimo vse, kar prodajajo. Veseli jo, da javnega radia javnost ni zapustila. Čeprav se medijska krajina z leti vedno znova spreminja, tudi tradicionalni mediji ostajajo. Časopisi so obstali kljub radiu, radio kljub televiziji, televizija kljub internetnim medijem. Vsak bo ime vedno svojo vlogo, vsak bo ponujal ljudem nekaj posebnega, je razmišljala Pirčeva.
Opozorila je tudi na kritično spremljanje vsebine. Pečat verodostojnosti je vse bolj pomemben. »Vsemu ne smemo verjeti. Medijsko opismenjevanje bi moralo biti boljše. To je tudi naloga javnih medijev. Medijska vzgoja mladih je pomembna, vendar bi jo potreboval tudi vrh slovenske države. Imamo zastarelo medijsko zakonodajo,« meni Tatjana Pirc. Poudarila je še, da morajo imeti mediji samozavest in hrbtenico. »Ne potrebujemo novinarjev s sklonjeno glavo in medijev, ki se jim tresejo gate,« je še pribila. In dodala, da je danes preveč novinarstva hitrih nog (tekanje s tiskovne na tiskovno konferenco). »Včasih mora biti novinar bolj vztrajen, ne sme biti zadovoljen s prvim odgovorom,« je še dodala. Ter za konec pogovora dejala, da je v besedi moč in se splača: »Zdi se mi super, da lahko delam na radiu, ki je super medij.«
MP