Predvsem naj bo tudi čas za vas!

Prihaja praznični december. Bodite pozitivni! Kljub temu, da naraščajoči življenjski stroški vzbujajo skrb in da se preobremenjenost pozna na vašem počutju, se nikar ne predajte malodušju. Poiščite otroka v sebi in (so)ustvarjajte prijetno vzdušje doma in v službi. Dobri odnosi niso samoumevni in jih moramo znati ceniti in obenem tudi nenehno negovati. Ob dobrem vzdušju tudi delovni rezultati ne zaostajajo, vse to pa pozitivno vpliva na naše zdravje.

Veseli december je lahko za marsikoga najbolj stresen mesec v letu. Res je to mesec, ki ponuja priložnosti za ustvarjanje prijetnih spominov, če je mera prava. Zagotovo boste lažje kos izzivom, če boste nanje pripravljeni. Poglejte, s čim vse si lahko sami pomagate.

Več dobrega počutja in duševnega zdravja na delovnem mestu boste dosegli z naslednjim:

  1. Poskrbite za zadostno količino spanja. Dovolj kakovostnega spanja ima številne prednosti: pomaga pri ohranjanju telesne teže, zmanjšuje tveganje za resne zdravstvene težave, kot so sladkorna bolezen in bolezni srca, zmanjšuje stres ter izboljšuje razpoloženje, vpliva na zbranost in medosebne odnose.
  2. Štejejo drobne pozornosti. Začnite dan z dobro skodelico kave ali najljubšega čaja, s kratko telesno vadbo, sprehodom s psom ali glasbo, ki vam požene kri po žilah. Najdite drobne rituale, ki vas umirjeno popeljejo v dan.
  3. Med malico izkoristite čas za sprehod in posegajte po zdravi prehrani. Naj vašega obroka ne narekuje prav vsak dan ponudba v prodajnemu avtomatu ali bližnji restavraciji. Pripravite svoj obrok doma. To je bolj zdrava in tudi cenovno bolj ugodna izbira. Če ste do kosila zelo lačni, popijte kozarec vode ali si privoščite lahek prigrizek, na primer trdo kuhano jajce ali kos sadja. Kosilo pa lahko združite tudi s sprehodom oziroma greste na sprehod pred kosilom. Zdravo kosilo po sprehodu bo nahranilo vaše mišice, da si bodo opomogle in se okrepile. Sprehod pa je lahko tudi priložnost za druženje. Samostojna hoja je odlična, vendar boste morda bolj dosledni pri hoji, če imate »prijatelja za kosilo«. Določene študije tudi potrjujejo številne koristi hoje za duševno zdravje. 30-minutni sprehod pomirja in sprošča ter prispeva k boljši telesni pripravljenosti. Da bi se izognili stresu na delovnem mestu, bodite vnaprej pripravljeni. Organiziranost ni precenjena, pomaga se nam pravočasno soočiti z izzivi. S tem bomo imeli dovolj časa za premislek in situacije ne bomo videli kot ovire ampak kot svojevrsten izziv, ki ga lahko z malo truda rešimo.
  4. Pozitiven pogled na svet tudi ni samoumeven. Lahko se ga priučimo. Gradimo na pozitivnih občutkih, naj nas malenkosti ne pahnejo v malodušje. Glejmo na situacije celostno. Berimo in si ponavljamo pozitivne afirmacije.
  5. Zagotovo pa boste lažje, predvsem pa bolj pozitivno in optimistično prebrodili praznično obdobje, če boste skupaj s sodelavci poskrbeli za prijetno praznično vzdušje. Lahko je to majhna smrekica, lahko so to lučke ali nekaj novoletnih okraskov na vratih oziroma oknu. Koga ne razveseli pogled na praznično dekoracijo? Praznično kavo lahko združite s sladko blagovno menjavo. Ni pretežko organizirati dogodek, kot je zabava z izmenjavo piškotov ali sladkarij, skupaj s kakavom, čajem ali kavo. In je to lahko odličen neformalen način druženja in tudi izmenjava dobrih uporabnih receptov. Štejejo drobne pozornosti, ki nam polepšajo trenutek, dan oziroma mesec. Zato si vzemite čas za nekaj besed, za nek mini klepet v odmoru s sodelavci. To bo marsikomu veliko pomenilo. Nimajo vsi naši sodelavci velikih družin, nekateri so presenetljivo osamljeni in bi si morebiti želeli celo po delavniku malce druženja, nekaj časa za pogovor za delitev svojih stisk ali le sproščen klepet.

Predpraznični in praznični čas je idealna priložnost za pogled nazaj. Priznajte si odlično delo, vsa vaša prizadevanja, skupne dosežke in zadovoljive odnose. Bodite ponosni na doseženo. Če menite, da vzdušje doma ali pa v službi ni pravo, ukrepajte. Prevzemite pobudo. Bodite vi del spremembe. Predvsem pa si vzemite tudi čas zase. Če vam delo to omogoča, skušajte vsaj malce umiriti siceršnji tempo. Poskrbite za svoje počutje in zdravje. Prav to naj bo vaša prioriteta tudi v prihajajočem letu.

Želim vam zadovoljno leto 2023.

Alenka Kraljič, psihologinja in direktorica operativnega poslovanja v kadrovskem podjetju Trenkwalder

PR objava