Andrej Orožen, izvršni direktor in solastnik podjetja DEWESoft, in Maja Lapajne, direktorica marketinga v Steklarni Hrastnik, sta spregovorila na tretji slovenski B2B konferenci.

Andrej Orožen, izvršni direktor in solastnik podjetja DEWESoft, ki sodeluje z nekaterimi največjimi svetovnimi podjetji, kot so Lufthansa, Bosch in NASA, je na konferenci izpostavil glavne vzvode, zaradi katerih se lahko podjetje iz slovenskih Trbovelj postavi ob bok največjim visokotehnološkim podjetjem na svetovnem trgu, ki je vreden 1,5 milijarde evrov. 50-milijonski delež na trgu so dosegli z razumevanjem, kako ustvarjati dodano vrednost.

»Če želi podjetje zaslužiti dodano vrednost, mora svoj osnovni produkt razširiti v celovit paket, mu dodati različna orodja, odličen marketing in ustvariti svojo prodajno mrežo.  Ko smo začeli prodajati lastno programsko opremo, smo od celotnega zneska, ki ga je na koncu plačal končni kupec, dobili 7 % vrednosti, ostalo se je porazdelilo med ostale posrednike. Ko smo storitvi dodali še svoj ‘hardware’, lasten marketing in ustanovili svoja prodajna podjetja po svetu, pa smo prišli na 100 % vrednosti,« je pot do višje dodane vrednosti izpostavil Orožen.

Maja Lapajne, direktorica marketinga v Steklarni Hrastnik, je predstavila primer, ko so sicer z uveljavljeno blagovno znamko na področju steklenic za pijače kot povsem nov igralec vstopili na področje parfumerije. V Franciji, ki je med večjimi trgi na tem področju, so postali prvi tuji proizvajalec, ki so ga domača podjetja sprejela zraven, pri tem pa je veliko vlogo odigrala karizmatična zgodba produkta, s katero so jih uspeli prepričati. »Generator rasti je celoten tim podjetja, ki si upa in dobro definirani procesi in naloge. Ključno vlogo pa pri tem odigra marketing, od poglobljenih analiz kot osnova za odločanje o segmentu, natančne opredelitve ciljnih skupin do nege kupcev,« Lapajne navaja vlogo, ki jo je pri tem odigral marketing.

Društvo za marketing Slovenije (DMS) je na tretji slovenski B2B konferenci zbralo podjetnike in strokovnjake, ki v svojih organizacijah izvajajo strategije uspešnega povezovanja med podjetji. Na konferenci, ki je tudi letos zbrala več kot 130 slovenskih managerjev, podjetnikov, marketingašev, prodajnikov in razvojnikov, so poleg Andreja Orožna in Maje Lapajne spregovorili še dr. Mitja Pirc (predsednik Društva za marketing Slovenije), Damjan Murn (direktor PE Kemična industrija Melamin), Lea Lipovšek (vodja B2B središča v Društvu za marketing Slovenije), Aleš Udir (direktor marketinga v Iskratelu), Frank Amand (Marketing UX), Simona Celestina (Kovinoplastika Lož), Barbara Domicelj (Microsoft), Jure Jesenovec (Innito), Ljubomir Ristić (Comtrade) in Kristjan Musek Lešnik (psiholog iz podjetja IPSOS).

Savus

Foto: Nejc Lasič