1. Reka krvi in limfe

Imunski sistem je kompleksen obrambni sistem, ki ga poganja pet litrov krvi in limfe, ki skupaj prenašata vse elemente imunskega sistema, da lahko opravijo svoje delo.

  1. Bele (viteške) celice

Tako kot vitezi pokončajo zmaja, se bele celice podajo v borbo ob najmanjšem znaku ogroženosti. Poznamo dva različna tipa belih celic: fagocite in limfocite. Ti hrabri vojaki živijo le nekaj tednov, zato je dobro, da jih je veliko – kapljica krvi lahko vsebuje do 25.000 belih celic.

  1. Vročina in vnetje sta dobra znaka

Povišana telesna temperatura in vnetje sta lahko neprijetna, vendar sta znak, da telo opravlja svoje delo. Vročina sprošča bele celice, pospeši metabolizem in prepreči nekaterim organizmom, da se razmnožujejo. Kljub temu je v nekaterih primerih potrebno povišano telesno temperaturo zniževati. K zdravniku se odpravite tudi, če povišana telesna temperatura traja več dni. Vnetje nastane, ko poškodovane celice sprostijo histamin, kar povzroči, da se celične stene razširijo. To povzroči rdečico, vročico, bolečino in oteklino. Telo s tem omeji učinek iritanta.

  1. Odpočij si, ali pa boš »padel dol«

Ali kar naprej tekate sem ter tja in ne najdete časa zase? Potem pa kar naenkrat »padete dol«? Tako se vaš imunski sistem maščuje. Če ne spite vsaj pet ur na noč, postane imunski sistem tako depresiven kot vi sami. S tem ste bolj izpostavljeni prehladom, gripi …

  1. Nekaj sonca je dobro

Z izpostavljanjem sončnim žarkom telo proizvaja vitamin D, ki vas brani pred depresijo, boleznimi srca in nekaterimi rakavimi obolenji. Seveda je potrebno biti pri izpostavljanju soncu previden in uporabljati zaščito.

Za zaključek:

Vaš imunski sistem vsak dan gara, da vas zaščiti. Kaj pa lahko naredite vi?

  • Dovolj spanca – telo ne more pravilno funkcionirati, če ne spite dovolj.
  • Prakticirajte dobro higieno – redno in pravilno umivanje rok lahko prepreči okužbo.
  • Uživajte uravnoteženo prehrano in se redno rekreirajte. Dolgotrajno pomanjkanje hranil oslabi imunski sistem. Jemanje vitaminov in mineralov v priporočenih dnevnih odmerkih v daljšem časovnem obdobju vas lahko obvaruje pred boleznijo. Če jemljete odmerke večje kot so priporočeni, se lahko izrazijo neželeni učinki oz. se počutje lahko poslabša.
  • Zmanjšajte stres – ja, slišati je precej utopično, vendar že samo globok vdih lahko pomaga. Poiščite relaksacijsko tehniko, ki vam pomaga to je lahko joga, meditacija, tek, hoja, kolesarjenje ali kaj drugega.

Tjaša Flere Pušnik, mag. farm., spec.