Delate od doma? Poskrbite, da bo vaše delovno okolje prijetno, udobno, s čim manj motečimi dejavniki. Mora biti pa tudi varno – primerno osvetljeno, z ustreznim stolom in ustrezno pozicijo računalnika, ki vas ne sili v prisiljeno držo. Le tako boste svoje delo lažje in hitreje opravili ter se po zaključku delovnika brezskrbno posvetili svoji družini in hobijem – brez nepotrebnih bolečin in skrbi, zaradi neopravljenih delovnih obveznosti.

Res je, da ste od delodajalca prejeli računalnik, a kam ga boste postavili, ali boste poskrbeli za ustrezno osvetlitev in redno prezračevanje prostora, ali boste poskrbeli za red na svoji delovni površini ter kakšen stol boste imeli – pa je odvisno od vas in vaših prostorskih ter finančnih zmožnosti.

Delodajalci, ki z zaposlenimi pogodbeno uredijo delo od doma, ustreznost delovnih razmer najpogosteje preverjajo z ogledom delovnega mesta. In sicer to naredijo s pomočjo fotografije, ki ji pošlje zaposleni. Včasih delodajalci fotografijo nadomestijo ali kombinirajo z izpolnitvijo posebnega vprašalnika.

Pomanjkanje prostora je pogosto eden izmed bistvenih izzivov, s katerimi se moramo soočiti, ko se posvečamo ustvarjanju delovnega kotička v lastnem domu. Namenski delovni prostor nam pomaga, da se umaknemo do vrveža v gospodinjstvu in se osredotočimo na delo, a ta opcija ni uresničljiva za vse. Ne glede na to, kje je vaš kotiček, poskusite poskrbeti, da bo varen in udoben.

Ker je delo do doma še vedno dokaj pogosto, je smiselno poskrbeti za primerno urejen delovni kotiček, ki bo omogočal delo brez bolečin in poškodb.

Osvetlitev

Optimalno je, če lahko zagotovimo dovolj naravne svetlobe, ki jo kombiniramo s primernimi svetili. Strokovnjaki svetujejo, da naj ima delovni prostor več virov osvetlitve, ki je enakomerno razpršena in dovolj močna. Pomembno je tudi, da ne pride do bleščanja.

Če je naš delovni kotiček improviziran prostor za jedilno mizo, lahko za ustrezno osvetlitev poskrbimo z namiznim svetilom ali svetilko za branje (odvisno od velikosti delovne površine). Bodite pozorni, da se vam zaradi svetilke ne bo bleščalo v ekran računalnika.

Miza in stol

Delovni stol mora biti stabilen in mora imeti hkrati ustrezno višino, ki nam omogoča primerno držo pred računalniškim zaslonom. Prav prisiljena drža je namreč, zaradi sklanjanja k prenizko ali previsoko nameščenemu zaslonu ali tipkovnici, pogosto razlog za bolečine v hrbtu in vratu.

Strokovnjaki svetujejo, naj bo podlaht pri delu čim bolj vodoravna, kot roke v komolcu pa večji od 90 stopinj. Zaslon pa naj bo oddaljen vsaj 50 centimetrov od oči. Pri pripravi višine stola bodimo pozorni, da je celo stopalo položeno na tla ali na oporo za noge, če jo imamo.

Naš nasvet: Če kupujete nov stol, s vzemite čas in ga temeljito preizkusite. Pred nakupom preverite tudi možnosti vračila, če bi morebiti po nekaj dnevih ugotovili, da vam stol ne ustreza oziroma vam povzroča bolečine v hrbtu ali v vratu.

Miška in tipkovnica

Če se želite izogniti bolečinam v zapestju in težavam s karpalnim kanalom (sindrom zapestnega prehoda), izberite ustrezno ergonomsko miško in tipkovnico. Po potrebi uporabljajte tudi mehke podlage za zapestja (če je tipkovnica debelejša oziroma »višja«).

Prezračevanje

Eden od pomembnih higienskih ukrepov za preprečevanje širjenja novega koronavirusa SARS-CoV-2 je prezračevanje prostorov – tudi doma. NIJZ priporoča kratkotrajno (do 15 minut) in učinkovito zračenje zaprtih prostorov, kjer okna odpremo na stežaj). To naredimo večkrat na dan. S pravilnim prezračevanjem učinkovito zamenjamo notranji zrak z zunanjim in razredčimo koncentracijo različnih onesnaževal, tudi mikrobioloških. S tem bomo izboljšali kakovost zraka.

Vadba

Ko je čas za odmor, nas večina avtomatsko klikne na družabna omrežja. Toda mnogo bolj učinkovito si boste napolnili baterije in sprostili svoje telo, če boste naredili nekaj vaj za moč ali prožnost, šli na kratek 10 minutni sprehod ali prebrali kakšen članek. Odlično bo tudi, če boste naredili nekaj preprostih vaj za prožnost ali moč.

Redna in kakovostna prehrana

Je hladilnik tik na dosegu roke? Prav tako shramba? Vztrajajte pri urejenem prehranjevalnem ritmu. Če med delovnim časom nimate časa za pripravo malice, jo pripravite vnaprej in jo zaužijte, ko bo čas zanjo. Obroke načrtujete in se odpravite v trgovino z nakupovalnim lističem.

In ne pozabite. Delo od doma niso počitnice, zato si vzemite dopust in se seveda tudi odklopite.

Delo do doma ni nič manj stresno kot delo na delovnem mestu. Celo tako je, da se marsikdo sooča s kroničnim stresom, ki povzroča številne zelo neprijetne simptome, kot so na primer glavobol, fizične bolečine, kronična nespečnost, kardiovaskularne težave, poruši se lahko mentalno zdravje. Poskrbite za svoje zdravje. Redno gibanje in odmik od delovnega kotička doma so korak v pravo smer.

Alenka Kraljič, psihologinja in direktorica operativnega poslovanja v kadrovskem podjetju Trenkwalder

PR objava

Foto: Trenkwalder