Zadnji teden v mesecu marcu je v Istanbulu potekala Skupinska mobilnost udeležencev v izobraževanju odraslih v okviru projekta ERASMUS+. Potovanje in izobraževanje je organiziralo Združenje izobraževalnih in svetovalnih središč Slovenije (ZiSSS), katerega članica je tudi Zasavska ljudska univerza.
Ciljna skupina so bili starejši. Skupaj je na mobilnost odšlo 20 upokojenk, štiri spremljevalke in vodja projekta. Iz Zasavja smo se izobraževanja udeležile Vesna Babič, Ana Holc in Mateja Pistotnik.
Tema mobilnosti je bila udeležba na enotedenskem tečaju papirna filigrafija ali Quilling. To je tehnika zvijanja širših in ožjih papirnatih barvnih trakov v zvitke različnih oblik. Ti se kasneje v izbranem vzorcu nalepijo na izbrano površino in nastanejo čudoviti izdelki. Tehnika se lahko uporabi za različne namene od okraševanja vizitk, škatlic, za stensko dekoracijo in drugo.
Celotna organizacija izvedbe projekta je vredna vse pohvale. Namestitev v hotelu v bližini centra starega dela Istanbula je bila dobro premišljena in mi je bila zelo všeč, ker nam je omogočala samostojno mobilnost v prostem času.
Delavnice so se izvajale na različnih lokacijah v Istanbulu, za prevoz smo uporabljali javni promet. Koristile smo kombinacije prevoza s tramvajem, podzemno železnico, avtobusom, ladjo in se poslužile taksija, če ni šlo drugače. Za koriščenje mestnega prevoza je potrebna primerna fizična kondicija in sposobnost orientacije. V gneči je skupina 25 ljudi kar težko obvladljiva, enako velja tudi za skupino 10 + 2 spremljevalca. K sreči nam je skoraj vedno uspelo, da smo vsi prišli na isti tramvaj in se na postaji vsi prerinili do izhoda.
Vsi, mentorji na delavnici, gostitelji in ostalo osebje, so bili zelo prijazni in so se trudili, da nam pokažejo, kako bi najlažje osvojili nova znanja oziroma, da bi se dobro počutili.
Z uporabo različnih orodij in ročnih spretnosti sem se naučila, da je mogoče iz ozkih, raznobarvnih papirnatih trakov narediti tridimenzionalno sliko. Vsak začetek je težak, z vajo pa sem pridobila osnovne spretnosti za izdelavo elementov, iz katerih je sestavljen posamezen segment slike in vpogled v način, kako potem sestaviti motiv iz posameznih segmentov (postavitev in obdelava motiva, da deluje kot likovno delo, izdelek).
Na mobilnosti sem dobila vpogled, kaj vse bi bilo s papirno filigrafijo mogoče ustvarjati. Osvojena osnovna znanja bo potrebno z vajo utrditi in nadgraditi, za izdelavo motiva kot likovnega dela pa mi bodo prav prišla znanja, ki sem jih pridobivala na likovnih delavnicah v zadnjih 13 letih.
V Istanbulu sem se počutila prijetno in varno. Vsi so bili izjemno prijazni in ustrežljivi, pozorni in pripravljeni priskočiti na pomoč. Tudi pri samostojnem raziskovanju Istanbula je bilo počutje enako, prijetno in varno. Globoko se me je dotaknila tudi njihova skrb za muce in pse, za katere sem videla, da mirno sobivajo s prebivalci.
Izkušnje, ki sem jih v tem projektu pridobila, so neprecenljive in verjetno se vseh še ne zavedam prav dobro. Koristno jih bom lahko vgradila v svoje življenje. Hvaležna sem Zasavski ljudski univerzi, ki mi je sodelovanje v projektu omogočila. Veselim se, da bom svoja nova znanja nadgrajevala in prenašala, jih delila z drugimi na brezplačnih delavnicah v okviru Večgeneracijskega centra Zasavske ljudske univerze.
Vesna Babič