petek, 14 februarja, 2025

Iz te kategorije

Zaposlenim je potrebno nuditi in razvijati kreativnost

Inovativnost je ključna za vsako organizacijo, ki želi rasti in se razvijati. Da bi pri zaposlenih spodbudili kreativno in inovativno razmišljanje, se vodje in menedžment poslužujejo različnih postopkov. To je pomembno tudi zaradi same vključenosti zaposlenih v razvojne procese podjetja, saj se na ta način počutijo koristne in predvsem bolj pripadne organizaciji in njenim (poslovnim) ciljem. Vse to velja tudi za proizvodna podjetja, ki so se v dobi digitalizacije znašla pred morda še največjimi izzivi.

Globalna raziskava družbe PricewaterhouseCoopers (PwC) Rethinking innovation in industrial manufacturing je že leta 2013, ko smo bili še na pragu industrije 4.0, pokazala, da najbolj inovativna proizvodna podjetja rastejo trikrat hitreje od najmanj inovativnih proizvodenj. PwC je že v omenjeni raziskavi, v kateri je sodelovalo 249 direktorjev proizvodnih podjetij iz 20 držav, ugotovil, da bodo tovarne, ki bodo ignorirale “Internet 4.0” in vpliv novih tehnologij na inovacije, krčile obseg prihodkov in posledično slabšale svoj položaj na trgu. Tako se je v zadnjih letih potrdila njihova teza, da bodo podjetja morala inovirati več kot zgolj produkte. Digitalizacija, internet stvari in ogromne količine podatkov, ki nastajajo pri tem, namreč silijo proizvodna podjetja v nove poslovne modele, »storitvizacijo« in strateška partnerstva. Pomemben element pri tem so kadri in spodbujanje inovativne kulture, s katero podjetje podpira razvoj najrazličnejših talentov.

PwC je skozi raziskavo ugotovil, da je prvi pogoj za ustvarjanje inovativne kulture strategija podjetja, ki naj sledi izzivom prihodnosti. Drugi pogoj so ljudje, ki bodo to strategijo uresničili. Vendar se proizvodna podjetja pri iskanju najrazličnejših talentov, tako v svetu kot pri nas, soočajo z veliki izzivi. Pride lahko do nastanka razlik predvsem v proizvodnih podjetjih, kjer so nekateri zaposleni bolj kreativni od drugih. Tovrstni timi lahko hitro naletijo na ovire in postanejo neučinkoviti, zato je pomembno, da menedžment razlike prepozna in zna ukrepati. Dobra novica je, da je kreativnost in tudi inovativnost z digitalizacijo postala nekaj, česar se da nekoliko priučiti oziroma razvijati pri posamezniku in v skupini. Za rojevanje novih idej in nenehno izboljševanje je namreč bistveno znanje, torej dobro poznavanje tako razvojnih kot proizvodnih procesov.

Tako je tudi kar 75 odstotkov direktorjev, ki so sodelovali v raziskavi PwC, povedalo, da se jim pri postavljanju temeljev inovativne kulture zdi izjemno pomembno, da pri tem sodelujejo seniorji (starejši direktorji proizvodnih podjetij). Inovativni zaposleni v teh podjetjih pa si želijo predvsem, da so prepoznani kot nekdo, ki je naredil razliko – na strokovnem področju, v podjetju ali celo širše v industriji. Priložnost narediti takšno spremembo morajo zato dobiti vsi zaposleni, je pritrdilo 70 odstotkov sodelujočih v raziskavi, saj se na ta način resnično gradi močna inovativna kultura podjetja. Pri tem je zelo pomembno, da vodstvo tolerira napake in neuspele poskuse. V takšnih podjetjih namreč spodbujajo podjetnost zaposlenih, imajo pa tudi več priložnosti, da bodo nekaj novega odkrili “po naključju”. Na ta način podjetja tudi prepoznajo največje talente, katerim nato zaupajo projekte, ki organizaciji prinesejo največ dodane vrednosti.

Pri zaposlovanju novih sodelavcev v povezavi z inovativnostjo in kreativnostjo velja poudariti tudi to, da si delodajalci pogosto delajo “kreativno škodo”, ko skušajo v tim pripeljati ljudi podobnih nazorov in pogledov, ki se bodo najlažje vključili v obstoječo ekipo. Praksa namreč kaže, da različni ljudje lahko v podjetje prinesejo več svežine in raznolikosti, saj ljudje s podobno izobrazbo in izkušnjami navadno razvijajo tudi podobne ideje. Za vključevanje novo zaposlenih naj torej podjetja skušajo poskrbeti tudi drugače, kot da zaposlujejo le tiste, ki se hitro in dobro zlijejo v obstoječi tim in kulturo podjetja. Platforma Trenkwalder Learning, ki smo jo razvili v kadrovskem podjetju Trenkwalder, lahko po meri podjetja vsebuje video predstavitve delovnih mest in posameznih delovnih nalog ter tudi predstavitve in razlage področij odgovornosti, ciljev in vizije podjetja. Na ta način so zaposleni v širšem pogledu in dosti bolj pripravljeni na svoje delo, še vseeno pa v tim lahko prinesejo svoje drugačno videnje razvojnih in poslovnih procesov podjetja.

Prav tako izobraževalno orodje Trenkwalder Learning podjetjem in zaposlenim omogoča spletno in mobilno usposabljanje, krepitev kompetenc in tudi razvijanje novih veščin. Na ta način zaposleni postanejo bolj kompetentni in imajo višjo dodano vrednost. S tem, ko bolje in bolj celostno poznajo delo, ki ga opravljajo, pa dobijo tudi več idej, kako naj bodo pri opravljanju svojih delovnih nalog in aktivnosti še boljši, še hitrejši, še bolj učinkoviti. Razvijejo lahko svoje inovativno razmišljanje, postanejo bolj zavzeti in proaktivni, s tem, ko prispevajo nove ideje, pa se počutijo tudi bolj vključene v okolje oziroma organizacijo, kar jim praviloma prinaša tudi več kariernega zadovoljstva. Platforma Trenkwalder Learning ponuja usposabljanja s področja tujih jezikov, tehnologije, zdravstva, logistike, avtomobilske industrije, hotelirstva in gostinstva, programi pa so prilagojeni konkretnim potrebam podjetij, zato so se izkazali kot učinkoviti tudi pri vključevanju novo zaposlenih v delovni kolektiv organizacije. V povezavi in kombinacijami še z ostalimi učnimi tehnikami in metodami je to v današnjem času prava pot za rast in razvoj tako organizacije kot tudi prava pot za rast in razvoj posameznika.

Alenka Kraljič, vodja razvoja poslovanja v kadrovskem podjetju Trenkwalder Slovenija

PR objava

Isti avtor