sreda, 11 decembra, 2024

Iz te kategorije

Pogovor z naj učiteljico Tino Šantej

Že dolgo poučujete na OŠ narodnega heroja Rajka?

Na šoli učim že 14 let. Zaposlila sem se takoj po diplomi in sicer kot učiteljica v OPB. Kasneje sem začela poučevati državljansko in domovinsko vzgojo ter etiko, zgodovino in izbirne predmete (vzgoja za medije – RAD in TEV). 

Kaj po vašem mnenju odlikuje dobrega učitelja?

Po mojem mnenju je dober učitelj v prvi vrsti tisti učitelj, ki svoje delo opravlja s srcem in ima rad predmete, ki jih poučuje. Pomembno je, da ne dela razlik med učenci in je pripravljen prisluhniti vsem, jim nuditi tudi kakšno dodatno razlago ali pomoč, včasih tudi izven pouka. Seveda je to težko, sploh ker so sedanji učni načrti zelo natrpani in je potrebno kar hiteti z učno snovjo, če želiš vso obdelati. Prav zaradi tega je pomembno, da snov razložiš na učencu ''prijazen'' in ''razumljiv'' način ter jim pokažeš, kako se učiti. Učenci imajo radi, če učitelj kdaj pove tudi kakšno lastno izkušnjo oziroma popestri učno uro s kakšno zgodbo.«

Kako pa ravnate, če je potrebno kakšnega učenca umiriti, ker morda moti pouk?

Uf … Ponavadi z disciplino v razredu nimam težav. Seveda pride tudi pri mojih urah do klepetanja in teh ''manjših'' prekrškov, ampak to rešujemo sproti. Z opozorilom, pogovorom … Odvisno tudi, zakaj je do prekrška prišlo. Če pride pa na splošno do kakšnih hujših težav, vendar so ti med samim poukom pri meni redki oziroma jih sploh ni, pa na pomoč priskoči šolska svetovalna služba.«

Kako motivirate otroke za snov in učenje?

To bi morali vprašati učence, kaj jim je pri mojih urah zanimivo. Mogoče to, da jim skušam pokazati, kako se učiti, kaj jim je lahko v pomoč pri učenju in se držim dogovorov. Vedno poudarim, kaj je res pomembno in na kaj naj bodo pazljivi, jim dajem dodatne naloge, ki jih rešijo tisti, ki to želijo, vsem pa so lahko kasneje v pomoč pri učenju. Skoraj vsako uro ponovim snov. Učenci cenijo, da se dogovorjenih stvari drži tudi učitelj. Včasih pa med urami tudi preberem kakšno zgodbo.«

Ali imate tudi vi v spominu kakšnega dobrega učitelja?

Za študij zgodovine sem se navdušila v Gimnaziji Trbovlje pri profesorici Guna, kjer mi je bila všeč njena sistematičnost. Z velikim veseljem se pa spominjam učitelja Staniča in njegovih ur etike in družbe. Ue so bile vedno zabavne in res nikoli dolgočasne. Vse, kar je predaval, je predaval iz izkušenj in vedno je znal narediti res dober uvod, aktualizirati snov.

Se po kom zgledujete?

Ne morem reči, da se po kom zgledujem. Vsakič, ko grem v razred, grem v razred z namenom, da učence navdušim za snov oziroma jih kaj naučim. Včasih mi to uspe in učno uro zaključim res zadovoljna, včasih se pa tudi jaz naučim kaj novega. Tudi učenci so dobri ''učitelji''… Da bi pa imela kakšnega vzornika, ga pa nimam.

Ali je poklic učitelja v današnjem času dovolj cenjen?

Menim, da v sedanjem času izgublja na pomenu. Učitelj ni več v celoti samostojen pri svojem delu in večkrat se tudi sreča z dilemo, kaj je prav in kaj narobe, kaj lahko stori in česa ne, kaj ima prednost. Menim, da je preveč birokracije, v kateri se učitelji včasih ''utapljamo''. Nepotrebna birokracija pa učencem ne koristi. Problem je tudi v tem, da je zakon napisan tako, da učitelju jemlje avtoriteto in dovoli v določenih pogledih res preveliko vmešavanje staršev v učiteljevo delo.

Kaj vam pomeni priznanje naj učiteljice?

Hvaležna sem zanj vsem, ki so glasovali zame in ponosna. Še naprej se bom trudila in skušala biti dostopna za vse učence. Kajti učenci cenijo to, da je učitelj dostopen in jim prisluhne.

TPK

Isti avtor