Ob začetku šolskega leta smo pripravili pregled, kaj je novega na zasavskih srednjih in osnovnih šolah ter vrtcih in glasbenih šolah v novem šolskem letu. Danes je na vrsti OŠ Trbovlje, odgovore na vprašanja nam je prijazno poslala ravnateljica Petra Čede.
V šolskem letu 2024/25 bo Osnovno šolo Trbovlje obiskovalo 623 učencev, ki bodo razporejeni v 29 čistih oddelkov in en kombiniran oddelek na PŠ Dobovec. 529 učencev bo obiskovalo matično šolo, 83 PŠ Alojza Hohkrauta in 11 PŠ Dobovec.
V ponedeljek, drugega septembra, bo šolski prag prvič prestopilo 78 prvošolcev: 55 na matični šoli, 17 na PŠ Alojza Hohkrauta in 6 na PŠ Dobovec. Sprejem prvošolcev bo ob 9.30 uri na vseh treh lokacijah. Za prvošolce smo pripravili kratek kulturni program, po njem pa bodo učenci povabljeni v svojo učilnico kjer bodo prejeli učbenike in ostale potrebščine ter že začeli s spoznavanjem svojih novih sošolcev in učiteljic. Učenci od 2. do 9. razreda bodo s poukom začeli ob 8.20 uri.
Ali ste med počitnicami opravili kakšna naložbena oziroma vzdrževalna dela v svojih šolskih objektih? Katera, kakšna je vrednost?
Med počitnicami smo opravljali sprotna vzdrževalna dela in generalno čiščenje. V centralni kuhinji so se delavke in delavci razveselili nove parno konvekcijske pečice, ki je zmogljivejša in bo omogočala pripravo novih jedi ter dokupili mize in stole za jedilnico. Prebelili smo 4 učilnice na matični šoli, hodnik v spodnjem nivoju in avlo šole. V avli smo izdelali tudi živo steno. Nekaj površin hodnikov na matični in obeh podružnicah bomo polepili s talnimi igrami. Na igrišču ob cesti smo zamenjali klopi, ki so bile dotrajane in preperele. Na matični šoli so bila zaključena dela na ravnih strehah nad nekaterimi učilnicami in nad večnamenskim prostorom. Popravili smo zunanje ograje ob igriščih, dokupili didaktične in učne pripomočke.
Kako ste se pripravili na novo šolsko leto?
Tako kot vsako leto se tudi letos intenzivno pripravljamo na novo šolsko leto. Največ napora vlagamo v zapolnitev delovnih mest, saj je kadrovska stiska iz leta v leto večja. Učitelji pripravljajo učne načrte, urejajo letne delovne načrte in priprave, načrtujejo medpredmetno povezovanje, urejajo učilnice, načrtujejo dneve dejavnosti, izobraževanja ki se jih bodo udeležili, projekte v katerih bodo sodelovali …
Imate v letošnjem šolskem letu v načrtu kakšne večje dejavnosti, povezane s šolo (morda obletnice, prireditve, sodelovanje s širšo skupnostjo itn.)?
Vsako leto aktivno sodelujemo s starši in jih poskušamo vključiti v dejavnosti kjer je to mogoče. Odzivamo se na vabila širše skupnosti in tudi sami iščemo načine in priložnosti za sodelovanje in promocijo šole.
Se boste v letošnjem letu lotili kakšnih večjih vsebinskih projektov?
Zadnjih pet let je bila šola delno vključena v poskus uvajanja koncepta razširjenega programa, zato smo letos ena izmed 146 šol, ki ta koncept uvaja v celoti. Spremembe, ki jih prinaša razširjeni program terjajo dobro organizacijo dela, predvsem pa premišljeno razporeditev kadrov in sestavo urnika. Vključeni smo tudi v projekt Digitrajni, vse zasavske osnovne in srednje šole pa bomo v šolskem letu 2024/25 sodelovale v nacionalnem projektu Preplet ZUS (Zasavsko učno stičišče).
Poudariti je potrebno, da bi bilo naše delo bolj kakovostno, če bi bila na voljo sredstva, ki bi nam omogočila nakup interaktivnih zaslonov in drugih pripomočkov, ki so na tržišču, učencem pa omogočajo usvajanje učne snovi in pridobivanje digitalnih znanj skozi gibanje.
Kaj pogrešate (morda ureditev kakšnih prostorov, posodobitev, gradnjo česa novega, posodobitev programov itn.), kaj bi radi spremenili, izboljšali?
Zagotavljanje sodobnih in urejenih zunanjih površin za učence je ena izmed dolgoletnih želja, prenovljeno funkcionalno zasnovano igrišče pred matično šolo in podružnico Alojza Hohkrauta. S tem bi otrokom omogočiti kakovostno igro in učenje na prostem, kar bi prispevalo k njihovemu celostnemu razvoju. Poleg tega si želimo prenove talnih površin v avli in hodnikih matične šole, kjer zaradi dotrajanosti ploščic, ki so stare več kot 50 let, redno prihaja do odstopanja ploščic. Ta investicija bi izboljšala varnost in estetiko šolskega prostora. Želeli bi posodobiti še nekaj kuhinjskih pripomočkov in opreme, kar bi omogočilo bolj učinkovito delovanje šolske kuhinje.
Prav tako si želimo nadgradnje učilnic s sodobnejšo opremo, vključno s pametnimi tablami, ki bi učencem omogočile bolj interaktivno in sodobno učno okolje.
Želja in potreb je veliko, žal pa je večina povezana s finančnimi sredstvi, ki so omejena in porazdeljena med vse javne zavode.
Koliko ljudi je zaposlenih v vašem zavodu?
Na šoli je zaposlenih 91 delavcev, od tega trenutno 65 strokovnih delavcev.
V preteklih letih je bilo učiteljev v Sloveniji preveč, sedaj jih je premalo. Je tudi pri vas tako? Zakaj ja ali pa zakaj ne?
Kljub temu, da je vloga učiteljev ključna za prihodnost naše družbe, se zdi, da se odločevalci ne zavedajo resnosti situacije. Že vrsto let je skoraj nemogoče najti učitelje matematike, računalništva in tehnike ter računalnikarje, zdaj pa se kadrovska kriza širi tudi na učitelje razrednega pouka in drugih predmetov. Tudi pri nas se že soočamo s težavami pri iskanju ustreznega kadra.
Pomanjkanje učiteljev je jasen odraz da zadeve v šolstvu niso urejene tako kot bi želeli. Vse manjši ugled poklica, neustrezno vrednotenje dela, vse višja pričakovanja staršev so le nekateri izmed razlogov, zakaj študenti, ki se odločajo za študij na Pedagoški fakulteti, ne vidijo več učiteljskega poklica kot privlačne izbire za prihodnost. Namesto da bi se stanje izboljševalo, opažamo, da se stvari le še slabšajo.
Če ne bodo sprejeti odločni ukrepi krepitev ugleda učiteljskega poklica, bomo v bližnji prihodnosti priča še večjemu pomanjkanju kadra, kar bo imelo velike posledice za naš izobraževalni sistem in prihodnost naših otrok. Učitelji so temelj naše družbe, zato jih moramo ustrezno podpreti in spoštovati, če želimo ohraniti kakovostno izobraževanje.
MP
Foto: arhiv Savus