Danes si je sanacijo ogledala namestnica direktorja Direkcije RS za infrastrukturo Ljiljana Herga: »Sedaj potekajo priprave na miniranje, verjetno bodo minirali jutri, da bi odstranili še zadnji del krušljive hribine. Ko bodo odstranili material, bodo višje v hribini zavrtali vrtine za sidra, da bodo lahko namestili mreže. Te bodo material, ki se bo še krušil od brežine, zajele, preden bi lahko ogrožal potnike na cestišču.«

Koliko časa bodo še trajala sanacijska dela? Herga: »Naša prva predvidevanja so bila do konca marca, vendar delamo na tem, da bi bila cesta čim prej odprta. Seveda mora biti odsek urejen tako, da bo promet varno tekel.« Namestnica direktorja DRSI Herga je povedala še to, da bodo poskrbeli za nadzor: »Namestili bomo opozorilne sisteme. Če bo prišlo do premikanj na brežini, se bo prižgal semafor in se bo promet ustavil.« Zaenkrat ne razmišljajo o gradnji galerije, saj se jim zdi ureditev brežine z mrežami in opozorilnim sistemom zadosten ukrep. Dokončne ocene stroškov še ni, točno številko bodo lahko sporočili šele po končani sanaciji.

Ob dogajanju na tem odseku Zasavke je logično tudi razmišljanje, kako zagotoviti varen promet tudi na drugih odsekih. Ljiljana Herga je za Savus povedala: »Vse odseke redno pregledujemo v okviru pregledniške službe in strokovno inženirske službe. Zasavje je soteska, brežine so strme in geologija zahtevna, v soteski teče Sava, pa cesta in železnica. Razmere so zahtevne. Žledolom, ki je bil pred leti, je povzročil precej škode. Izruval je veliko dreves, ki so na brežini zaustavljala padajoče kamenje. Zato so razmere za obvladovanje varnosti zelo zahtevne. Vendar se s tem redno soočamo in skrbimo za varnost prometa.«

Tekst in foto: MP