Kaj lahko starši storimo pri otrokovi nemotiviranosti za učenje? V tem prispevku ne bom razmišljala o vzrokih za nemotiviranost. Ti so verjetno za vsakega otroka, ali naj raje rečem družino, drugačni. Do takšnega stanja je verjetno pripeljalo kar nekaj dejavnikov, ki jih starši niste prepoznali pravi čas. Naj to ne zveni kot obsodba ampak motivacija za akcijo.
Ustavimo se ob spoznanju, da se otrok težko ali pa sploh ne uči. Noče se, ni mu mar za učenje. Ne skrbi ga za šolske obveznosti, za nizke ocene pa se prav tako ne zmeni.
Takšno je stanje. Pa ga sprejmimo, dihajmo in naredimo načrt.
- Staršem je najbolj mar za svojega otroka. Zato ste (verjetno) edini, ki lahko kaj storite, da premaknete stvari in poskrbite za večjo motiviranosti otroka za učenje.
- Zavedati se je treba, da ta naloga ne bo lahka; še več, verjetno bo hudičevo težko. Zato morate biti iz dna srca prepričani, da greste v ta projekt »all in«. Zaupajte si, da vam bo uspelo, kajti ljubezen dela čudeže.
- In prav zadnja poved je ključna: delovati morate iz ljubezni – ljubezni do sebe (prepoznam, kaj želim in kaj zmorem, da si ne naložim preveč), ljubezni do svojega otroka (ne obsojam, lahko pomagam) in ljubezni do svoje družine (vsi smo pomemben del družine, zato sooblikujemo načrt).
- Prepoznajte svoja pričakovanja, ki jih gojite do otroka in njegovih šolskih obveznosti. Morda jih boste morali spustiti ali spremeniti.
- Razmislite o možnostih, ki jih lahko vključite v svoj načrt: izhajajte iz izkušenj, ki jih imate s svojim otrokom (npr. jih motivira urejeno okolje, rutina, gibanje, glasba, menjavanje aktivnih in mirnih dejavnosti, nagrada, …).
- Naredite načrt, ga sooblikujte z vsemi deležniki in se ga držite. Predvidevajte, da vedno ne bo šlo po planu – imejte plan B (pomoč, podpora, začasna sprememba plana, prilagoditve).
- Pomembno je, da ne popustite.
- Pomembno je, da pozitivno vibrirate – otrok se bo pozitivnosti nalezel od vas.
- Ne pozabite: doslednost je most v rutino (otrok ima občutek stabilnosti in usvaja osnove discipline do obveznosti) in vse, kar dodate kot presenečenje, je kot zanimiva začimba eksotične jedi: zadevo naredi privlačno in zanimivo; pridobiva smisel.
- Ljudje potrebujemo nekje 21 dni, da se privadimo na novo rutino (nov vzorec delovanja), vendar pa veliko več, da jo usvojimo in spremenimo v navado (približno 66 dni). Naj bo vaš cilj biti vztrajen, potrpežljiv, zbran, strog, pronicljiv in zabaven mentor svojemu otroku.
Zagotavljam vam, da ne bo lahko ostati v svojem centru, delovati uravnoteženo in iz ljubezni. Zato vam polagam na srce: poskrbite zase; dajte vse, kar vas napolni z energijo in dobro voljo.
Uživajte v vsem, kar počnete. Kako? To pa veste le vi.
Barbara Vodeb
Barbara Vodeb je vzgojiteljica predšolskih otrok z več kot 25 let izkušenj. Pri delu je zelo kreativna ter nenehno v iskanju priložnosti za ustvarjalne in zanimive rešitve sodelovanja s starši. S samorefleksijo ves čas analizira svoje delo, z novimi uvidi in inovativnimi idejami pa ob zaznavanju sprememb prihajajočih generacij otrok spreminja svojo strokovno prakso.
Kot bodoča magistrica supervizije in coachinga je zasnovala program Coaching za starše. S svojim znanjem in bogatimi izkušnjami pri grajenju pozitivne samopodobe otroka, gibalnih dejavnosti in otroške risbe staršem pomaga olajšati in poenostaviti delo, razumeti njihovo vlogo, ter razvijati otrokovo zdravo samopodobo.
Starše aktivno povabi v vzgojni proces. Ob gradnji zaupanja in zavedanju, da je družina primarna celica in vzgojna pomoč njena dopolnitev, s starši vzpostavi enakopraven partnerski odnos. Prepoznati zna, kakšnega sodelovanja si želijo in jim tako ponudi zanimive in koristne vsebine v dobrobit družine.
Kontakt: Barbara Vodeb