Ko pomislimo na učitelja, vidimo učilnico. Ko pomislimo na vodjo, pa pisarno, govorniški oder ali generala pred svojo vojsko. V resnici pa lahko tako učitelj kot vodja svoje delo opravljata kjer koli in v raznoliki obliki.

Foto Juliane Liebermann na Unsplash

Sokrat za svoje učence ni postavljal miz. Ni sedel na učiteljski stol ali si rezerviral vnaprej določenega časa za predavanje in sprehode s svojimi učenci.

Filozofijo je prakticiral medtem, ko se je šalil (ko se je ponudila priložnost), pil, služil na vojaških pohodih, ter se z nekaterimi svojimi učenci potikal po tržnici.

Bil je prvi, ki je pokazal, da so naša življenja vseskozi in z vseh vidikov odprta za filozofijo, medtem ko se ukvarjamo z različnimi dejavnostmi in doživljamo različna čustva.

Vzgoja očeta

Enako kot pri poučevanju, vodenju in filozofiji, je tudi pri vzgoji. Oče ste lahko kjerkoli, ne samo na ribolovnih izletih ali ob družinskih večerjah. Ne gre le za nošenje otrok ali za obisk šolske prireditve. Ne gre le za kazni ali spodbude, pravila ali življenjske lekcije (čeprav so tudi del njegove vloge).

Kot oče lahko precej vplivate na otroke tudi med opravljanjem svojega dela (ki jim ga tudi pokažete), med šalami, na sprehodu, na družinskih počitnicah ali s poučnimi komentarji ob gledanju televizije.

Nazadnje lahko tudi na smrtni postelji, ko boste pogumno in sočutno zapuščali to življenje ter jim dali vedeti, da jih imate radi, da se jim ni treba bati in da jim bo dobro tudi brez vas.

Biti oče ni neka določena uradna funkcija na visoki poziciji, kjer ukazujete, izdajate razglase in zahtevate poslušnost. To je nekaj, kar počnete kjer koli in povsod, vsako minuto in vsak dan na enak način, kot je učil Sokrat – z zgledom, tako da se spustite na njihov nivo, ste odprti in se prilagajate trenutnim razmeram.

(Povzeto po Ryanu Holidayu)
Barbara Vodeb

Barbara Vodeb je vzgojiteljica predšolskih otrok z več kot 25 let izkušenj. Pri delu je zelo kreativna ter nenehno v iskanju priložnosti za ustvarjalne in zanimive rešitve sodelovanja s starši. S samorefleksijo ves čas analizira svoje delo, z novimi uvidi in inovativnimi idejami pa ob zaznavanju sprememb prihajajočih generacij otrok spreminja svojo strokovno prakso.

Kot bodoča magistrica supervizije in coachinga je zasnovala program Coaching za starše. S svojim znanjem in bogatimi izkušnjami pri grajenju pozitivne samopodobe otroka, gibalnih dejavnosti in otroške risbe staršem pomaga olajšati in poenostaviti delo, razumeti njihovo vlogo, ter razvijati otrokovo zdravo samopodobo.

Starše aktivno povabi v vzgojni proces. Ob gradnji zaupanja in zavedanju, da je družina primarna celica in vzgojna pomoč njena dopolnitev, s starši vzpostavi enakopraven partnerski odnos. Prepoznati zna, kakšnega sodelovanja si želijo in jim tako ponudi zanimive in koristne vsebine v dobrobit družine.

Kontakt: Barbara Vodeb