Pred dnevi sva s sinom obiskala predstavitev poklicev. Namen je bil jasen:
spoznavanje različnih poklicev in odkrivanje, kaj bi si otrok želel početi v življenju.

Opazovala sem množico osnovnošolcev – nekateri so prišli sami, drugi v družbi prijatelja, mnogi pa v spremstvu staršev.
Takoj sem začela iskati primerjave med zavzetimi (beri: prezaščitniškimi) starši, ki otroke spremljamo povsod, in na drugi strani starši, ki menijo, da se bodo otroci že znašli. Jim prvi s to zavzetostjo nehote krademo moč in samostojnost?
Takrat sem se vprašala: ali jim s tem, ko jih spremljamo povsod, jemljemo samostojnost? Saj jih že od malega učimo, da bomo mi poskrbeli za vse. Po drugi strani pa so starši, ki menijo, da je dovolj že minimalna podpora.
Pa ne obsojam – samo razmišljam, katera pot je boljša za otroke.
Najin sin ni bil posebej aktiven pri iskanju in spoznavanju poklicev. Je pa kljub temu našel nekaj takih, ki bi ga lahko zanimali.
To je bil glavni cilj. Poleg tega je odkril, da za vsak poklic niso pomembne le znanje in izobrazba, temveč tudi mehke veščine: dobra komunikacija, odgovornost, vztrajnost in strast do dela.
Vesela sem, da sem bila del te izkušnje. Ob tem sem se spomnila svojih poklicnih želja in načrtov. Ko sem opazovala otroke, sem začutila njihovo navdušenje. Z zanimanjem so zrli v prihodnost.
Kaj pa starši? Kakšna je naša vloga?
Sama se spomnim, kako pomembno se mi je zdelo, da so moji starši podprli mojo izbiro. Danes lahko sinu pomagam z nasveti, priporočili in vprašanji, ki mu olajšajo razmišljanje.
Naj izbere sam. Naj se nauči stati za svojo izbiro. Jaz pa moram stati za spoznanjem, da je prav, da mora izbrati sam in nositi odgovornost.. Podpora je zaupanje – ne nadzor.
Barbara Vodeb

Barbara Vodeb je vzgojiteljica predšolskih otrok z več kot 25 let izkušenj. Pri delu je zelo kreativna ter nenehno v iskanju priložnosti za ustvarjalne in zanimive rešitve sodelovanja s starši. S samorefleksijo ves čas analizira svoje delo, z novimi uvidi in inovativnimi idejami pa ob zaznavanju sprememb prihajajočih generacij otrok spreminja svojo strokovno prakso.
Kot bodoča magistrica supervizije in coachinga je zasnovala program Coaching za starše. S svojim znanjem in bogatim izkušnjami pri grajenju pozitivne samopodobe otroka, gibalnih dejavnosti in otroške risbe staršem pomaga olajšati in poenostaviti delo, razumeti njihovo vlogo, ter razvijati otrokovo zdravo samopodobo.
Starše aktivno povabi v vzgojni proces. Ob gradnji zaupanja in zavedanju, da je družina primarna celica in vzgojna pomoč njena dopolnitev, s starši vzpostavi enakopraven partnerski odnos. Prepoznati zna, kakšnega sodelovanja si želijo in jim tako ponudi zanimive in koristne vsebine v dobrobit družine.
Kontakt: Barbara Vodeb






