»V Steklarni Hrastnik smo v prvem polletju letošnjega leta ustvarili 30,1 milijona evrov celotnih prihodkov, kar znaša 6 odstotkov več kot v enakem obdobju lani,« je na dopoldanski tiskovni konferenci povedal danes še generalni direktor Steklarne Hrastnik Andrej Božič. Tudi konec leta bo rast poslovanja in dobičkonosnost podobna, pa je prepričan Peter Čas, ki bo s. 1. avgustom prevzel vodenje te uspešne hrastniške tovarne.
V hrastniški firmi so v polletju zabeležili dobiček 5,1 milijona evrov. Rezultati v zadnjih letih so izjemni. »Ko sem leta 2009 prevzel Steklarno, je imela 5,4 milijone evrov izgube, letos smo v polletju ustvarili skoraj toliko dobička. Tovarno smo v zadnjih letih močno posodobili, strateški razvoj je usmerjen v embalažno vrhunsko steklo,« je še dejal Božič.
V Steklarni ocenjujejo, da je uspešno poslovanje rezultat naložb v dvig kompetenc zaposlenih in proizvodnjo, ki so bile izvedene v zadnjih sedmih letih. »Pomembno je, da smo dosegli pozitivno poslovanje v vseh treh poslovnih enotah, tudi s povečanjem odstotka prodaje izdelkov z višjo dodano vrednostjo. Slednje dokazuje, da je bila poslovna strategija, ki jo je zasledovala Steklarna Hrastnik zadnjih sedem let glede naložb v proizvodnjo in zaposlene ter vstopi na nove trge in segmente pravilna. S tem smo dosegli ne le odlične poslovne rezultate, ampak smo vplivali tudi na optimizacijo stroškov,« je na tiskovni konferenci še poudaril Božič in dodal: »Tudi v prvi polovici letošnjega leta smo vložili skoraj 1,6 milijona evrov v izboljšanje delovnih pogojev in kakovosti proizvodnje. Vlaganja so bila usmerjena v avtomatizacijo proizvodnje, ergonomsko ureditev delovnih mest v proizvodnji in izobraževanje zaposlenih v proizvodnji o pravilnem načinu dela.« Peter Čas, ki s 1. avgustom prevzema operativno vodenje Steklarne Hrastnik, je povedal, da bo tudi v prihodnje podjetje usmerjeno v nišni segment najvišje kakovosti. V podjetju bodo še naprej intenzivno vlagali v ključna področja poslovanja: izobraževanje zaposlenih in izboljšanje delovnih pogojev, učinkovitost proizvodnje, v katero vključuje tudi operativno odličnost, ter utrditev tržne pozicije. »Povečevali bomo tržni delež med lastniki blagovnih znamk in ključnimi distributerji. Nove priložnosti bomo iskali predvsem na naših ključnih tržiščih: Angliji, Irski, Franciji, Italiji, Poljski, v Skandinaviji, Rusiji in na Bližnjem vzhodu,« je še povedal Čas.
Andrej Božič z začetkom avgusta prevzema funkcijo svetovalca lastnika za strateški razvoj Steklarne Hrastnik, kasneje pa bo prevzel holding, ki ga ustanavlja Steklarna. Na tem področju potekajo številne aktivnosti, dokončne odločitve bodo padale jeseni. Steklarna bi rada postala večji igralec v industriji stekla, ki bo povezoval in ne bo čakala, da jo »pohrusta« kakšna od velikih steklarskih korporacij. Holding bo omogočil rast tako preko povezav kot prevzemov v panogi. S partnerji opravljajo raziskave in preigravajo različne možnosti razvoja. Med drugim razmišljajo o gradnji nove tovarne na Poljskem v sodelovanju s poljskim partnerjem. Steklarna bo imela v novi tovarni 60 odstoten delež. Tam bi delali okrog 350 ton steklenih izdelkov dnevno (v Hrastniku je trenutno proizvodnja 270 ton, želijo si doseči 290 ton). Ocena naložbe na Poljskem je 70 milijonov evrov. Iz Hrastnika bodo verjetno na Poljsko selili enostavnejšo proizvodnjo namiznega stekla, v Zasavju pa bo ostala izjemno zahtevna proizvodnja kakovostnega embalažnega stekla in izdelkov za kozmetično industrijo.
Andrej Božič je torej danes pomahal v slovo operativnemu vodenju hrastniške steklarne, na njegovo mesto pa je sedel Peter Čas. Božič bo seveda ostal vpet v dogajanje, saj bo holding tesno povezan s steklarno, med drugim bodo strokovnjaki iz Hrastnika vodili tudi zagon nove tovarne.
Marko Planinc