Na poti do prizorišča so si ogledale avtomatski del proizvodnje in proizvodnjo na principu preše. Seveda Rado Kališnik ni samo pihalec, ampak tudi umetnik. Svojo žilico lahko uveljavlja še posebno po odhodu v pokoj, ker mu to omogoča vodstvo Opala, česar je zelo vesel. Obiskovalke skupine Mozaik so z zanimanjem opazovale njegove vragolije, ko je iz peči z več kot 1000 stopinjami jemal stekleno maso in oblikoval s pihanjem unikatne izdelke. Brez uporabe modelov. Na prvi pogled enostavno, a za tem se skrivajo leta in leta trdega dela. »Steklo je nagajivo,« rad pove, »če je premalo segreto poči, če pa preveč, se razlije …«
Rado je užival ob svojem delu tudi takrat, ko je bil še v službi, ker je pod njegovimi rokami vedno nastajalo nekaj novega. Tokrat mu je pomagal tudi njegov kolega Jože Grum, saj sta za obiskovalke napravila za spomin nekaj ptic in prašičkov. Kališnika razveseljuje tudi to, da je Steklarna Hrastnik ohranila ročno delo ob peči. »Ob vsej moderni tehnologiji, ki jo premore. Kaj takega gotovo ni ohranila nobena steklarna na svetu, …«
Likovne ustvarjalke so se v delu preizkusile tudi same in ugotavljale, kako težko je. Dodatno ga obremenjuje vročina na eni strani in prepih na drugi.
»S Kališnikom smo se povezale zato, ker načrtujemo na zunanji steni delavskega doma večji mozaik, kamor bi ga želele vključiti,« je povedala Severina Trošt Šprogar. Kot primer je pred njimi oblikoval debelejši, barvni plošček, ki bi ga lahko vključile v mozaik. Debelina bo tudi onemogočala, da bi se ga lotil kak nepridiprav. »Sploh bi rade ob tem mozaiku povezale hrastniško kulturo,« še dodaja Severina Trošt Šprogar.
Fanči Moljk