Smo sredi časa vpisa v srednje šole in na fakultete. Spominjam se teh vznemirljivih časov, ko sem na svojo lastno prihodnost gledala skozi perspektivo vseobsegajočega in vznemirljivega. Čutila sem, da je tam vse možno. Verjetno se tako počutijo tudi vaši otroci.

Čas vpisov v šolo za družino pomeni običajno stres. Povezan je z učenjem, s povprečjem ocen, s pričakovanji otrok in staršev, oziroma razhajanji med pričakovanji in željami otrok in staršev, pa tudi z vpisnimi pogoji.
Že res, da otroci (še) ne vedo vsega. In res, da želimo svojim otrokom le najboljše. Pa tudi, da smo se mi že naučili, zato lahko povemo, kaj in kako.
Vendar moramo biti pri tem zmerni. Otroci morajo iti skozi svoje preizkušnje. Sami morajo spoznati tisto, kar smo jim želeli prihraniti. Ob tem bodo ranjeni.
Še huje – ranjeni bomo mi. Kaj naj sedaj s tem? S temi čustvi, ki se porajajo v nas?!
Za začetek predvidimo, kako se bomo počutili ob enem ali drugem izidu. In se na poplavo občutkov pripravimo. Ostanimo mirni in podporni. Ker smo že marsikaj preživeli, medtem, ko naši odraščajoči otroci še niso. In morajo.
Ne pozabite: morajo!
Če bodo sprejeti na želeno šolo se z njimi veselite. Če ne bodo, jih potolažite in skupaj iščite rešitve. Ker vam v dlani z zaupanjem polagajo krhko seme njihove lastne prihodnosti. Spoštujte to; zares!
Z ljubeznijo, spoštljivostjo in mirnostjo bodite podpornik, svetovalec. Predvsem in zgolj pa bodite tam zanje.
Barbara Vodeb
Barbara Vodeb je vzgojiteljica predšolskih otrok z več kot 25 let izkušenj. Pri delu je zelo kreativna ter nenehno v iskanju priložnosti za ustvarjalne in zanimive rešitve sodelovanja s starši. S samorefleksijo ves čas analizira svoje delo, z novimi uvidi in inovativnimi idejami pa ob zaznavanju sprememb prihajajočih generacij otrok spreminja svojo strokovno prakso.
Kot bodoča magistrica supervizije in coachinga je zasnovala program Coaching za starše. S svojim znanjem in bogatimi izkušnjami pri grajenju pozitivne samopodobe otroka, gibalnih dejavnosti in otroške risbe staršem pomaga olajšati in poenostaviti delo, razumeti njihovo vlogo, ter razvijati otrokovo zdravo samopodobo.
Starše aktivno povabi v vzgojni proces. Ob gradnji zaupanja in zavedanju, da je družina primarna celica in vzgojna pomoč njena dopolnitev, s starši vzpostavi enakopraven partnerski odnos. Prepoznati zna, kakšnega sodelovanja si želijo in jim tako ponudi zanimive in koristne vsebine v dobrobit družine.
Kontakt: Barbara Vodeb