sobota, 12 julija, 2025

Iz te kategorije

Senzorna soba

»Nastop smo tokrat povezali z otvoritvijo senzorne sobe,« je povedala Marina Kmet, ravnateljica OŠ NH Rajko Hrastnik. »V lanskem letu smo se prijavili na razpis za pridobitev sponzorstva in donacij, ki ga je razpisala Steklarna Hrastnik. V prijavi smo zapisali, da bi na šoli želeli urediti senzorno sobo. V Steklarni so prepoznali naš projekt kot dober in nam namenili 2.000 evrov. Nekaj smo dodali še sami in ob koncu prireditve sobo svečano odprli.«

Senzorna soba je posebno opremljena soba, ki omogoča sproščeno in čutno zaznavanje v prijetnem in udobnem okolju. Namenjena je za pomiritev ali stimulacijo uporabnikov. V njej se nahajajo različni zvočni, vidni, tipni in slušni dražljaji, ki stimulirajo čute. S čutno stimulacijo pozitivno vplivajo na zmanjševanje napetosti, izražanje čustev, dvig motivacije, izboljšanje koncentracije in komunikacije, spodbuja pa tudi raziskovanje.

Senzorna soba bo v prvi vrsti namenjena učencem nižjega izobrazbenega standarda in posebnega programa vzgoje in izobraževanja, uporabljali pa jo bodo tudi drugi učenci s posebnimi potrebami, ki so vključeni vredne oddelke. Tudi sicer imajo na hrastniški šoli enkratno možnost izvajanja inkluzije (proces, v katerem večinska šola in družbeno okolje zmanjšujejo ovire otrokom s posebnimi potrebami), saj se učenci, ki se šolajo v oddelkih s prilagojenim program, vključujejo in sodelujejo pri dejavnostih, ki jih organizirajo za učence v rednih oddelkih. V oddelkih s prilagojenim programom imajo trenutno vključenih 21 učencev in takšno število omogoča, da so učenci pogosto zunaj, kjer z izkustvenim učenjem pridobivajo novo znanje. Na dve leti učiteljice zberejo tudi finančna sredstva, s katerimi vse učence odpeljejo na brezplačno tridnevno bivanje.

»Veseli smo, da imamo strokovno usposobljen kader. Za to se moramo zahvaliti tudi Občini Hrastnik, ustanoviteljici, in županu Miranu Jeriču, saj so nam že pred leti prisluhnili in na podlagi naših potreb razpisali dve kadrovski štipendiji za specialnega in rehabilitacijskega pedagoga. Obe štipendistki sta tako na naši šoli že zaposleni. V tem času imamo na šoli šest specialnih in rehabilitacijskih pedagogov, kar je glede na vsesplošno pomanjkanje tega kadra zelo dobro,« je zaključila Marina Kmet.

Fanči Moljk

Isti avtor