nedelja, 23 marca, 2025

Iz te kategorije

Zlati kabel za OŠ Tončke Čeč Trbovlje

V šolskem letu 2023/2024 je Osnovna šola Tončke Čeč Trbovlje sodelovala v mednarodnem eTwinning projektu Sm@rt students. Projekt je bil zelo uspešen, saj je prejel nacionalni in evropski znak kakovosti ter nagrado Zlati kabel 2024 za najboljši eTwinning projekt.

Projekt Sm@rt Students

V projektu Sm@rt Students je sodeloval prvi razred z učiteljicama Moniko Jager in Barbaro Medvešek. Poleg naše šole so sodelovali tudi vrtci in osnovne šole iz Slovenije, Portugalske, Grčije in Turčije.

Na začetku projekta smo si za maskoto izbrali čebelico Sm@rty, ki je povezovala vse dejavnosti. Učenci iz vsake države so napisali in narisali delček pravljice, ki smo jo oblikovali v celoto in objavili v StoryJumper.

Učenci so najraje reševali sobe pobega, ki so jih pripeljale do pravljic. Prebrali smo slovensko pravljico Veveriček posebne sorte, grško pravljico Bert loses his voice, turško pravljico Different but the same, portugalsko pravljico I’m different, I’m awesome in angleško pravljico Bumblebear. Po prebranih pravljicah so učenci o vsebini pravljice razmišljali po metodi šest klobukov razmišljanja, spoznali so Brailovo pisavo in znakovni jezik. Igrali so različne zanimive interaktivne igre, ki so jih pripravile učiteljice iz vseh sodelujočih držav. Izdelovali so plakate, ustvarjali iz odpadnega materiala, risali, igrali družabne igre. Učenci so se seznanili s preprostim kodiranjem z miško, nad katero so bili najbolj navdušeni. Komaj so čakali na izzive s kodiranjem in pri reševanju le-teh so bili zelo uspešni. Nismo pa pozabili na sprostitev in dobro počutje, zato smo skupaj pripravili naloge in izdelali koledar dobrega počutja. Otrokom so bile všeč meditacije, dihalne vaje, ležanje na travi in opazovanje oblakov.

Vsi pa smo bili zelo veseli videoklicev, kjer smo poklepetali z učenci in učitelji vseh sodelujočih držav. Skupaj smo peli pesmice, plesali, igrali interaktivne igre, risali in ustvarjali certifikat ob zaključku projekta.

Pri dejavnostih so učenci neizmerno uživali in se zabavali. Razvijali so ustvarjalnost, domišljijo in kritično mišljenje ter skozi igro pridobivali nova znanja in razvijali veščine, ki so pomagale pri razvijanju odnosov z vrstniki. Med izvajanjem projekta so učenci izboljšali svoje jezikovne spretnosti in razumevanje različnih jezikov.

 Nekaj izjav otrok:

»Najbolj mi je bila všeč pravljica o medvedu, ki je želel postati čebela.«

»Meni pa je bila všeč pravljica o kozličku, ki ni mogel hoditi. In kako mu je pastir pomagal. Kolo je naredil.«

»Všeč mi je bilo, ko smo videli prijatelje in se pogovarjali z njimi. Pa igrice smo igrali skupaj.«

»Želim si, da bi novi prijatelji prišli k nam in bi se skupaj igrali na našem igrišču.«

»Všeč mi je bilo, ko smo napisali svojo pravljico in jo tudi narisali.«

»Iskali smo različne poti z robotko miško. To mi je bilo všeč.«

»Vse naloge in igre so bile zabavne.«

»Sobe pobega so bile najboljše!«

Zlati kabel

Zlati kabel je priznanje slovenskim šolam in učiteljem za kakovostno opravljeno delo na področju mednarodnih sodelovalnih projektov na daljavo, ki dosegajo pomembne rezultate na področju pedagoških inovacij, sodelovanja med šolami in kreativne rabe IKT orodij, ki ga podeljuje CMEPIUS (Center Republike Slovenije za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja). Zlati kabel se podeljuje najboljšim eTwinning projektom, Jabolka kakovosti pa najboljšim Erasmus+ projektom.

Svečana podelitev nagrad je potekala 11. decembra 2024 v ljubljanskem hotelu Union. Nagrade sta podelila dr. Alenka Flander, diretorica CMEPIUS, in dr. Vinko Logaj, minister za vzgojo in izobraževanje.

 Zakaj je projekt Sm@rt students prejel Zlati kabel?

“Projekt je navdušil z odlično vključenostjo IKT orodij za dopolnitev sicer zelo raznolikih dejavnosti, v katere so bili vključeni otroci, kot so reševanje ugank, reševanje abecednih kod in razmišljanje o aktivnostih v sobah pobega. Napisali so tudi skupno zgodbo, brali so pravljice in se o njih pogovarjali s pomočjo tehnike 6 klobukov razmišljanja. Otroke so spodbudili k razmišljanju in razpravi o raznolikosti in človekovih pravicah. Uporabili so odlične pedagoške metode, ki so omogočale krepitev različnih znanj in razvoj veščin 21. stoletja – tj. digitalne veščine, kreativnost, bralna pismenost, kritično razmišljanje, učenje tujega jezika.”

Tudi v šolskem letu 2024/2025 učenci na OŠ Tončke Čeč Trbovlje sodelujejo v različnih eTwinning projektih, ki popestrijo pouk in dejavnosti v oddelkih podaljšanega bivanja. Učenci raziskujejo, uporabljajo različna IKT orodja ter utrjujejo in nadgrajujejo znanje angleškega jezika na drugačen, zabaven način.

Barbara Medvešek

Foto: arhiv OŠ Tončke Čeč


 

Isti avtor