V sredo, 22. novembra, so v VDC Zasavje pripravili zanimiv pogovor o avtobusnih prevozih. Pogrešajo namreč možnost prevoza za starejše in invalide, da bi lahko bolj samostojno potovali po Zasavju. Prav tako bi radi odgovorili na dolgoletno vprašanje, kako zagotoviti prevoz srednješolcem, da bi se šolali v zasavskih šolah. Na srečanju so prisotni sprejeli nekaj zaključkov, ki lahko pomenijo ogromno za bolj pretočno Zasavje.
Invalidi »na klic«
Za prilagojene prevoze invalidov »klic« bodo začeli v Sloveniji še letos pod okriljem direktorata za prometno politiko izvajati pilotna projekta, ki naj bi se razširila na slovenski sistem. Zagotovila naj bi dostopnost (javnega) prevoza za invalide. Pomembno je, da se bodo storitve “na klic” koordinirale čim bliže uporabnikom (na nivoju občin) in bodo vključile vse vrste invalidov, ki ne zmorejo uporabljati neprilagojenega javnega prevoza.
Avtobusi z rampo
V Zasavju imamo štiri javne avtobuse z rampo. Dva vozita na relaciji Hrastnik-Trbovlje in dva na relaciji Zagorje-Trbovlje. Postaja, kjer se vstopa na avtobus z rampo, mora biti urejena. Pred prevozom je potrebno poklicati, da se prepričamo, ali v tistem terminu pelje avtobus z rampo.
Nove avtobusne linije
Na direktoratu za prometno politiko bodo skupaj s koncesionarjem javnih avtobusnih prevozov za Zasavje (Nomagom) proučili, ali se lahko uvedeta novi direktni liniji Hrastnik-Zagorje-Hrastnik med delavniki vsaj dvakrat dnevno – ob 7. uri in 14. uri. S tem bi pokrili potrebe po prevozih dijakov Srednje šole Zagorje (trenutno 42 dijakov) in VDC Zasavje (trenutno 10 uporabnikov). Prav tako bodo proučili možnosti za boljšo povezavo Dola pri Hrastniku z avtobusnim prevozom Hrastnik, Trbovlje, Zagorje, da se lahko dijaki vključujejo tudi v zasavske srednje šole, ne le Celje.
Upoštevati uporabnike VDC
Prvega julija 2024 začnejo veljati “pravila” novo razpisanih koncesij, kjer so pri razpisu linij upoštevali statistične podatke o zaposlenih, šolarjih, dijakih. Uporabniki 34 slovenskih VDCjev, ki jih je vsakodnevno potrebno prepeljati od doma v VDC in nazaj, se nikjer ne upoštevajo. Potreben bi bil sestanek pristojnih za VDCje (Ministrstvo za solidarno prihodnost) in Direktorata za prometno politiko, da se začne razreševati problematika prevozov v in iz VDCja in CUDVja po vzoru ostalih evropskih držav.
Strategija dostopnosti javnih prevozov
Slovenija potrebuje strategijo na področju dostopnih javnih prevozov, črpanje evropskih sredstev za nakupe prilagojenih vozil za starejše in invalide ter jasnejšo razmejitev, kaj je financirano s strani državnega proračuna, kaj s strani občinskih. Pomembno je vključevanje vseh deležnikov v pripravo zakonodaje, strategij in spremljanje uresničevanja postavljenih ciljev. Prisotni župani občin Hrastnik, Zagorje in Šmartno pri Litiji, podžupanja Trbovelj in direktor občinske uprave Litija so povedali, da prihodki občin ne zadoščajo za kritje dodatnih potreb na področju prevozov, ki jih je vedno več na področju starejših in invalidov. Področje je potrebno sistemsko urediti, da bo odgovarjalo na nujne potrebe državljanov, občanov, starajoče se slovenske družbe. Kaj je “res nujno”, pa se je tudi potrebno dogovoriti in opredeliti v zakonodaji, da imajo vsi slovenski državljani enake sistemske pravice, ne glede na to, kje živijo.
Savus
Foto: arhiv Savus