V torek, 27. junija, so v Katapultu organizirali že peto strokovno druženje zasavskih učiteljic in učiteljev prve in druge triade. Dewesoft in Katapult že več let spodbujata podjetništvo in tehnične poklice. Ključen korak tega vidijo prav v močnih temeljnih znanjih, ki jih otroci pridobijo v prvih razredih osnovne šole. Zato so še posebej poudarili pomembnost povezovanja gospodarstva in javnega šolstva.

Po predstavitvi podjetniškega okolja Katapult je Sašo Knez (AformX) pozdravil učitelje z besedami: »Poglejte levo in desno od sebe. Vaše kolege. In se spomnite vseh trenutkov preteklega šolskega leta. Dajmo jim zaploskati …« in sledil je močan aplavz. »Če lahko govorim v imenu gospodarstva, bi se vam rad zahvalil, ker opravljate ključno delo. Učitelj je tisti, ki ima močan vpliv na naslednje generacije in s tem močan vpliv tudi na gospodarstvo čez 20 let. Rad bi poudaril, da vaše delo in doprinos vidimo, cenimo in … hvala! Temu je namenjen današnji dan. Da se vam zahvalimo in da boste vedeli, da niste sami, da boste vedeli, da obstajajo povezave, ki jih lahko izkoristite, in da tudi poskušamo temu doprinesti neposredno. Še enkrat v imenu gospodarstva hvala.«

Pokazali so nekaj primerov dobrih praks povezovanja javnega šolstva in gospodarstva. Med njimi tudi dijaški projekt Škrinca, kjer je ključen člen ekipe stopil do profesorja z besedami: »Profesor, sedaj razumem, zakaj se učimo programiranja. A mi lahko poveste še tole …« V praktičnem razvoju inovativnega izdelka je prepoznal izjemno vrednost znanja, ki mu ga poda šola. Prav to je bistvo povezovanja – da mladi razumejo pomen znanj, pridobljenih v šoli. Razumejo smisel učenja in prepoznajo praktično vrednost.

Alenka Knez, Maja Vezovišek in Neja Brlogar izvajajo programe S.O.S. šole, kjer otrokom omogočajo razumevanje matematike in pozitiven odnos do le-te. S spodbujanjem matematike posledično spodbujajo gospodarstvo, ki ima že danes težave s tehničnim kadrom. Da bi tovrstni pristop lahko približali več otrokom, so razvili žepna učila, ki so v pomoč staršem in učiteljem. Opremljena so z navodili, da se lahko matematiko otrokom približajo zelo enostavno po modelu S.O.S. šole. Njihovo vodilo: »Matematiko z rokami delam sam, zato več znam.«

Skupaj s Katapult robotiko in Tadasana jogo, ki otroke nauči, kako se sprostiti, so izvedli več delavnic za otroke od 1. do 4. razreda, delavnice in izobraževanja za učitelje, sodelujejo z vrtci in osnovnimi šolami, z Zasavsko ljudsko univerzo, s Kongresom na VIZ, Inštitutom za disleksijo … Sodelovanje tu ni le beseda. Je način dela, način vsakodnevnega delovanja.

S svojimi programi že sedem let podpirajo javno šolstvo in s tem vračajo lokalnemu okolju mnogo tega, kar so tudi sami prejeli tekom šolanja – ključno temeljno znanje, ki jih je vodilo do dobrih tehniških poklicev. Rezultati tovrstnih delavnic in inovativnih učil? Stene pisarn so polepljene z risbicami in zahvalami otrok prvih razredov, ki iz nekdaj groze do matematike sedaj prav radi »delajo« matematiko. Tia iz 2. razreda je pod risbico zapisala: »Najboljše je bilo, ko smo natikali obročke na cev. Tudi jaz želim postati pedagoginja. Rada imam matematiko.«

Robotka Lili, ki jo v programih Katapult Robotika vodi dr. Maša Jazbec, je zapela pesmico in seveda očarala. Z Lili vključujejo STEAM metode izobraževanja (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) in navdušujejo nad študijem robotike. Tudi pri tem je ključna podlaga matematike, tako za fante kot tudi dekleta.

Alenka Gros in Sonja Šmuc sta predstavili še program Girls do code, ki ga podpira tudi podjetje Dewesoft, saj gre za brezplačno učenje osnov programiranja in logičnega mišljenja za dekleta v starosti od 8 do 14 let. Zakaj? »V prihodnosti bo nepoznavanje programskega jezika podobno kot je danes nepismenost.«

Alenka Knez (S.O.S. šola) je zaključila srečanje z besedami: »Izredno smo veseli, da zadnje čase naši župani podirajo zasavske meje. Danes jih podiramo tudi mi. To je zgodovinski trenutek – zbranih toliko učiteljev iz vseh šol od Litije do Radeč v okolju, ki se povezuje z gospodarstvom. Znanje je največja dota, ki jo lahko damo mlademu človeku. Samozavest in znanje. Pri tem pa je ključno sodelovanje. To je temeljni pogoj za današnje delovanje. Bistvo sodelovanja je v povečanju učinkovitosti in zmanjšanju zapletenosti.«

Skoraj 100 učiteljev je zapolnilo dvorano Katapulta in z močnim aplavzom podprlo to, kar so označili tudi v anketah – kar 80 od 80 izpolnjenih anketnih vprašalnikov jih je potrdilo, da bi želeli S.O.S. učila in tovrsten pristop k učenju matematike uporabljati v svojem šolskem programu. »Z razvojem, ki se tu obeta, bomo mlade obdržali v naših dolinah.«

Savus

Foto: Katapult