Športne masaže so masaže, pri katerih z različnimi prijemi poskrbimo za segrevanje ali regeneracijo mišic. Zelo so učinkovite, če so seveda pravilno narejene. To pomeni, da ni dovolj, da poznamo le prijeme športne masaže, moramo se tudi izobraziti in se poglobiti v sam šport, s katerim se oseba ukvarja, katere mišice so pri določenem športu najbolj »na udaru« ter kdaj bomo osebo masirali: pred, med ali po fizičnem naporu, torej treningu oziroma tekmi.
Pripravljalna masaža
12418926_475345006007662_5505934645834900632_o
En del športne masaže je tako imenovana pripravljalna masaža, ki se uporablja pred fizičnim naporom. Namenjena je segrevanju mišic (do 40 minut prej), traja pa naj največ pet do deset minut. Tudi če si mišice segrevamo sami, moramo vedeti, koliko časa in kako masirati. Pri tej vrsti masaže so prijemi intenzivni in hitri, vendar ne trajajo dlje kot pet do deset minut. Pretirano segrevanje lahko resno škoduje in lahko vodi do poškodb, saj mišico sprosti ali utrudi.

Regenerativna masaža
Pri tekmovalnih masažah obnavljamo energijo, pomagamo pri podaljševanju napora in izboljšanju rezultatov. Regenerativna masaža je namenjena športnikom in rekreativcem po treningih ali tekmah. S to vrsto športne masaže utrujene in boleče mišice sprostimo, ohladimo, razbijamo »vozle« preprečujemo mišične krče ali pa jih odpravljamo. Včasih so boleče zaradi že tako razdraženih mišic. Pri regenerativnih masažah pa tudi ni dobro pretiravati z intenziteto. Upoštevati moramo tudi, da so tako prijemi kot tudi smer masiranja pri enih in drugih različni.

Masiramo se lahko sami, vendar se je potrebno posvetovati s strokovnjakom: maserjem ali fizioterapevtom. Prav tako je potrebno vedeti, kdaj NE masiramo. Na primer pri kakšnih hujših zvinih, udarcih, modricah, izpahih, odprtih ranah, izpuščajih, glivičnih obolenjih in podobno. Če nismo prepričani, ali lahko masiramo ali ne, raje prepustimo delo strokovnjakom.

Cilji športne masaže so preprečevanje poškodb, izboljšanje rezultatov, pomoč pri razgibavanju in podobno. Športno masažo lahko preizkusite že 29. maja, na Rudarskem maratonu, kjer se lahko prepustite strokovno izurjenim prstom, ali pa pridete le po kakšen nasvet.

Vabljeni,

vaša ZANA
facebook.com/ZanaPS
ZANA cover novi

Prejšnji članek7. maj – dan zmage v Zagorju
Naslednji članekNagrajena stojnica