sreda, 11 decembra, 2024

Iz te kategorije

Spletna prodaja – pet korakov

Z digitalizacijo, ki jo je epidemija še pospešila, vse več nakupov opravimo preko spleta. In tudi po koncu epidemije bo velik del kupcev ostal na spletu. Imeti spletno trgovino ali ne tako sploh ni več vprašanje. Da spletna trgovina uspešno zaživi, je potrebno narediti prave korake, opozarjajo strokovnjaki.

Ključni koraki ob postavljanju spletne trgovine

  1. Raziskava trga in izbira načina dostave
  2. Izbor platforme za postavitev trgovine in oblikovanje blagovne znamke
  3. Kupcem se moramo prikazati na »radarju«
  4. Prepoznavnost/konkurenčna prednost
  5. Gradnja odnosa in konstantno testiranje

Raziskava trga in izbira načinov dostave

Jasno nam mora biti, kakšna je ponudba konkurentov, kdo je naša ciljna publika, kakšne so nakupne navade, kako poteka prodaja in kako logistika. Med logisti so razlike, zato je pomembno, da se o njih prej pozanimamo.  Dobra uporabniška izkušnja nam mora biti ključnega pomena.

Platforma in blagovna znamka

Vse izdelke moramo poslikati in opisati. Izberemo spletno trgovino. Opcija je npr. trgovinska različica WordPress CMS platforme. V tem primeru ni toliko poudarka na dizajnu, pač pa nam predvsem omogoča hitro objavo. Zanimiva platforma je tudi Shopify, kjer imaš lahko spletno trgovino z osnovnimi nastavitvami odprto že v slabi uri.

Na radar kupcem

Tretji korak je oglaševanje oziroma odločitev, kako priti na radarje kupcev. Ljudem morate na nek način sporočiti, da obstajate. Lahko izberete Facebook ali Google ekosistem, ali pa Tik-Tok, Youtube. Drug način pa je obveščanje preko e-pošte. Potrebno je postaviti tudi strategijo pri načinu plačevanja kupljenih pridelkov, kar je neposredno povezano z načinom dostave.

Prepoznavnost

Ljudem moramo znati pojasniti, zakaj naj kupujejo prav pri nas. Kupcu pojasnite, v čem ste drugačni, kaj je vaša konkurenčna prednost. Povejte torej zgodbo o svojih posebnih izdelkih. Bodite avtentični! Pri predstavljanju izdelkov na primer v videih je v ospredju lahko lastnik kmetije, ampak samo toliko časa, dokler blagovna znamka še ni dovolj razvita, pozneje pa je potrebno graditi blagovno znamko kmetije oziroma znamko, pod katero se prodajajo pridelki.

Odnos in testiranje

V petem koraku moramo izbrati način, da se bodo kupci vračali k nam. Lahko se odločimo za sistem popustov, lahko delamo na gradnji osebnih odnosov ali pa vzpostavimo naročniški model. Bistvo je, da se kupec navadi kupovati pri nas. Izjemnega pomena je, da svojo stranko dobro razumemo. Vsak stik s stranko je zato pomembno izkoristiti za povratno informacijo.

Savus

Foto: arhiv Savus

Isti avtor