Lani je bilo v Sloveniji najmanj prometnih nesreč, odkar jih pristojni štejejo. Manj je bilo tudi umrlih in poškodovanih. Število umrlih udeležencev je bilo lani celo najmanjše v zadnjih 60 letih. »S takšnimi rezultati se približujemo ciljem, zastavljenim v nacionalnem programu varnosti cestnega prometa,« so povedali na Agenciji.
Podatki za Slovenijo
Lani je na slovenskih cestah umrlo 106 udeležencev cestnega prometa, kar je 24 manj kot v prejšnjem letu. 831 je bilo hudo poškodovanih (to je 19 manj kot v letu 2016), 6.875 pa lažje telesno poškodovanih (kar je 731 manj kot v letu 2016).
Podatki za Zasavje
Na zasavskih cestah so lani umrli trije udeleženci. Od tega dva v Litiji in eden v Hrastniku. 17 oseb se je v prometnih nesrečah huje poškodovalo, od tega pet v Hrastniku, po trije v Litiji in Trbovljah, šest pa v Zagorju. Lažje poškodovanih udeležencev prometnih nesreč v Zasavju je bilo 117, od tega 22 v Hrastniku, 36 v Litiji, 17 v Trbovljah in 42 v Zagorju.
Najpogostejši vzroki prometnih nesreč
Ključni vzroki za nastanek prometnih nesreč so po analizah Agencije: neprilagojena hitrost, alkohol in nepravilna smer ali stran vožnje. Lani so bili na cestah najbolj ogroženi motoristi, ki – po mnenju Agencije – vse pogosteje precenjujejo svoje sposobnosti, podcenjujejo pa cesto, ki je ravno v spomladanskih mesecih zaradi peska in še ne segretega asfalta najbolj nevarna.
Problematični spomladanski meseci
Največ ljudi je življenje v prometnih nesrečah izgubilo od marca do maja, poletni meseci so bili varnejši kot leto nazaj, posebej pa izstopa september – ki se je v zadnjih 25 letih izkazal za najbolj varen mesec glede števila umrlih. Lani septembra je v nesreči izgubila življenje ena oseba.
Umrlo največ voznikov osebnih vozil
Med umrlimi v prometnih nesrečah je bilo največ voznikov osebnih avtomobilov, kar 32, in voznikov motornih koles, kar 24, sledijo potniki v vozilih. Zabeležili pa so izboljšanje pri pešcih in kolesarjih.
Letošnji načrti
Policija bo v letošnjem letu posebno pozornost namenila povečanju nadzora ter poenostavitvi prekrškovnega postopka, ki trenutno otežuje izvajanju učinkovitega nadzora hitrosti na cestah. Poskušali bodo zagotoviti tudi dodatne kadre za nadzor prometa.
V Agenciji pa bodo še okrepili prometne vsebine v šolstvu, za 100-odstotkov povečali sredstva za delovanje svetov za preventivo in vzgojo v cestnem prometu na lokalni ravni kot tudi nevladnim organizacijam, ki delujejo na področju prometne varnosti. Več napora pa bodo vložili tudi v nadgradnjo področja raziskovanja dejavnikov nastanka prometnih nesreč s področja infrastrukture ter tudi spremembam zakonodaje in pravilnikov.
ZT