petek, 21 junija, 2024

Iz te kategorije

Previdno, radar!

Franjo Bizjak, predsednik KS Čeče, Trbovlje:
»Lahko rečem, da sem dokaj varen voznik, saj sem imel v dobrih 40 letih in pri približno nekaj več kot milijon kilometrih le eno prometno nesrečo in še to zaradi poledice na cesti. Že nekaj časa  vozim tudi z aplikacijo Triglav Drajv, imam 99-odstotni izkupiček, kar pomeni, da sem varen voznik.

Že nekaj časa se držim omejitev hitrosti, ki so sicer tudi marsikje zelo nelogične, zato z radarji nisem imel nikoli problemov. Sem pa nekajkrat plačal, ker nisem bil pripet z varnostnim pasom. Običajno pa nasproti vozečim voznikom požmrknem, če opazim policijsko  kontrolo ali radar, saj menim, da bi morala policija delovati preventivno in ne represivno. Že mi vozniki poznamo tiste skrajneže, ki na cestah povzročajo največ nereda, zato jih pozna tudi policija in naj ukrepa proti njim.

Še najbolj pa se mi zdi »nefer« ali nehumano, kakor že hočete, da policaji čakajo nekje skriti na voznike, ki se pripeljejo iz kakšne gostilne in se nato za njimi zapodijo z modro lučjo kot za kakšnim kriminalcem. Mnogo nedolžnih voznikov tako spravijo v zelo sramoten položaj. Kje je tukaj varstvo zasebnosti, varstvo osebne integritete, se sprašujem.  Če dvomijo o psihofizični sposobnosti voznika, naj to opravijo na parkirnem prostoru pred gostilno. Mislim, da gre v teh primerih le za polnjenje proračuna in ne za preventivno varnost, kar dokazujejo tudi akcije ob različnih prireditvah z ustavljanjem voznikov, ne skrbijo pa za varstvo družbene imovine, ko se ob vračanju domov pešci znašajo nad vsem, kar je ob cesti, pa ni nikoli najden krivec, kaj šele, da bi bil kaznovan.

Sicer pa osebno s policijo do sedaj nisem imel težav in upam, da jih ne bom imel tudi odslej, če sem opozoril na nekatere nepravilnosti, ki jih opažam kot državljan in se mi ne zdi, da sodijo v današnji čas.«


Danijela Čibej, slavistka in lektorica, Trbovlje:

»Sem voznica z dolgim stažem, saj bo naslednje leto že 40 let, kar sem opravila vozniški izpit. V vsem času nisem bila udeležena v nobeni prometni nesreči, zato lahko mirno rečem, da se imam za previdno voznico. To sicer ne pomeni, da nisem nikoli zvila pločevine, vendar ni bilo nič hujšega, poškodovala sem samo svoj avto. Večinoma upoštevam omejitve hitrosti, znam pa tudi pritisniti na plin, če je treba. Skratka, ne sodim med polže na cesti, sem pa vsako leto v tem prometnem »zverinjaku« previdnejša in pozornejša. Avtoceste ne maram, raje vozim po stranskih cestah, saj se mi večinoma ne mudi. Do počasneje vozečih nisem ravno nestrpna, če se pa ponudi priložnost za prehitevanje, pa ne oklevam. Všeč mi je solidarnost med vozniki, zato z veseljem pomežiknem vsem, ki vozijo v nasprotni smeri, da jih opozorim na policijsko zasedo, saj sem tudi sama večkrat deležna tovrstnih opozoril.

Seveda so me že ustavili in tudi kazen sem že plačala, vendar je šlo za minimalne zneske. Sicer pa, saj vemo, tistih najhitrejših večinoma ne »dobijo«, lažji plen so vozniki, ki vozijo malo hitreje, kot je dovoljeno.«


Gregor Troha, glasbenik, Zagorje:

»Ko sediš za volanom, se moraš zavedati, da na cesti nisi sam in upoštevati vrsto različnih dejavnikov. Ne le v prometu, razumeti je treba tudi, da niso vsi vozniki enako sposobni, zato je strpnost za volanom zelo pomembna. Zase lahko rečem, da sem strpen voznik, trudim se voziti po predpisih, saj imam za seboj tudi že kakšno neprijetno izkušnjo na cesti. Tudi z radarjem. “Pomežik” nasproti vozečemu vozniku ne škodi, mislim, da je celo koristen. Ne zaradi tanjše denarnice, temveč zaradi večje varnosti na cestah.«


Irena Murnc, vodja trboveljske izpostave Ajpes:

»Zase menim, da sem kar previdna voznica in se trudim voziti po predpisih. Je pa res, da se je včasih zelo težko držati omejitev, sploh če se ti mudi. Zato se mi je enkrat že zgodilo, da so me možje v modrem ujeli na radar. Prepočasni vozniki so prav tako nevarni kot prehitri, tako da nobena skrajnost ni zaželena. Zadnje čase tudi opažam, da vedno več voznikov “seka” ovinke, pa naj bodo to vozniki avtomobilov ali motoristi, kar se mi zdi zelo nevarno ravnanje. Na srečo še nisem imela kakšnega bližnjega srečanja zaradi tega. Zavedati se moramo, da smo starši tudi pri vožnji zgled svojim otrokom in da jih moramo vzgojiti v odgovorne voznike. Če pa kdaj pomežiknemo nasproti vozečim v opozorilo, da ga čaka radar, nam pa tudi ni za zameriti, kajne, saj je tudi s tem dosežen namen, da se upošteva omejitev hitrosti.«


Ivan Pavlič, profesor elektrotehničnih predmetov na STPŠ Trbovlje:

»Danes avtomobil ni samo luksuz, ampak je nujno potreben, saj nam omogoča hitrejši dostop do lokacij, ki jih želimo doseči poslovno ali pa turistično. Pri uporabi osebnega avtomobila se moramo držati pravil, ki smo se jih naučili v avto šoli, držati pa se moramo tudi nenapisanih pravil, da bo vožnja bolj tekoča in varnejša. Zase seveda mislim, da sem dober voznik, čeprav verjetno ni vedno tako. Zgodilo se mi je že, da sem hotel speljati na glavno cesto, v zadnjem momentu pa sem opazil prihajajoče vozilo. Ugotavljam, da je  vožnja avtomobila precej zahtevna, saj moramo upoštevati vse prometne znake, vedno moramo vedeti, kakšna je trenutna omejitev hitrosti in seveda opazovati druge udeležence v prometu. Težko je stalno spremljati hitrost vozila, hkrati pa opazovati cesto in prometno signalizacijo. Če vozimo na meji dovoljene hitrosti, jo lahko hitro prekoračimo, če pa vozimo prepočasi, oviramo voznika za sabo. Veliko nesreč se zgodi zaradi počasnih (nedeljskih) voznikov, ker nekateri vozniki postanejo nestrpni in prehitevajo v nevarnih situacijah.

S policisti imam v glavnem pozitivne izkušnje. V večini primerov so bili strokovni in korektni. Mislim, da bi morala biti policija več prisotna pri nadzoru prometa, vendar ne v smislu kaznovanja, ampak v smislu opozarjanja in svetovanja. Mobitela med vožnjo ne uporabljam. Tudi, če dobim klic, prekinem vožnjo, preden se javim na telefon. Večkrat opazim voznike, ki vozijo veliko prehitro, prehitevajo v nevarnih situacijah ali med vožnjo uporabljajo mobitel, s tem pa ogrožajo ostale udeležence v prometu. Mislim, da bi morala policija več truda vložiti v iskanje nevarnih voznikov, kot pa v kaznovanje pri manjših prekoračitvah hitrosti.«

Isti avtor