Na problem pomanjkanja parkirišč v Zagorju mnogi opozarjajo že dlje časa, pisno pa je nanj opozoril Občinski svet tudi svetnik z liste SLS Slavko Jelševar. Kot pravi, je bilo izdelanih že kar nekaj študij, kako urediti promet v centru mesta, pa do danes še ne poznamo rešitve. »Vsi vemo, da je največji problem parkirišče pri zdravstvenem domu in pred tržnico, predvsem ob sobotah. Rešitev ni v tem, da še bolj aktiviramo redarsko službo ali policijo, saj si bomo s tem nakopali samo jezo in nejevoljo občanov, problema pa ne bomo rešili,« je prepričan. Zato predlaga izgradnjo parkirne hiše pred zdravstvenim domom in pred tržnico ter vzpostavitev sistema modrih con.
»Financiranje izgradnje parkirnih hiš bi lahko potekalo v javno-zasebnem partnerstvu, kjer bi povabili k sofinanciranju stanovalce iz bližnjih objektov, ki nimajo svojih parkirišč in sedaj parkirajo svoje avtomobile na javnih parkiriščih,« je predlagal Jelševar in zraven zaprosil, naj se opusti teza, da bo ta problem rešilo propagiranje po povečanju kolesarskega prometa.
V Zagorju so po mnenju pristojnih z Občine Zagorje ob Savi rešitve mirujočega prometa možne v skladu s Celostno prometno strategijo (CPS), in sicer z uvedbo modrih con, parkomatov, gradnjo parkirišč sistema P+R in podobnimi pristopi. »Gradnja dodatnih klasičnih javnih parkirišč ni v skladu s cilji Celostne prometne strategije,« so odgovorili pristojni, »saj dodatna javna parkirišča posledično pomenijo še več vozil v centru mesta in na javnih cestah ter slabšo prometno varnost. Javnih parkirišč, glede na trend stalne rasti motorizacije, ne bo nikoli dovolj za vsako vozilo, zato je potrebno uvesti takšen sistem upravljanja obstoječih javnih parkirišč, ki bo omogočal čim večjo pretočnost parkirnih mest oziroma bo lahko obstoječa parkirna mesta uporabljalo čim več različnih uporabnikov.«
Slavko Jelševar je tudi na seji občinskega sveta 20. novembra svet in županapozval, naj o predlaganih rešitvah razmisli. Ni mu v interesu, da se bo ob sobotah- kot je plastično razložil – z avtom pripeljal do Cankarjevega trga, tam pa presedlal na kolo in odkolesaril na tržnico. Župan Matjaž Švagan pa je enako slikovito odgovoril, da je interes Celostne prometne strategije tak, da bi se ljudje s kolesom odpravili že od doma.
Vsekakor se vsi zavedajo težave s premalo parkirišč, mnenja o izgradnji garažne hiše pa ostajajo deljena. Kako realen je predlog, da bi izgradnjo garažne hiše sofinancirali tudi stanovalci, in pod kakšnimi pogoji bi bili pripravljeni sodelovati, bi lahko pokazala anketa zainteresirane javnosti. Vendar pa bi morali imeti za izvedbo ankete že pripravljeno tudi okvirno vrednost investicije, ki pa ta trenutek, kot je razumeti župana Zagorja, ni v skladu z občinsko celostno prometno strategijo.
TPK