Kaj je bil torej glavni razlog, da ste prevzeli vodenje KS?
Celo življenje živim v spodnjem delu Hrastnika, ki mu dajeta pečat Steklarna in TKI. Človek postane nekako ponosen, ko spremlja razvoj obeh podjetij, hkrati pa z vsakim dnevom bolj raste želja, da je potrebno tukajšnjim prebivalcem omogočiti sprejemljive bivalne pogoje in boljšo kvaliteto življenja. Moje osnovno vodilo je bilo preseči zatečeno stanje zlasti na področju varstva okolja in komunalne infrastrukture ter prebivalce pritegniti v aktivnosti KS in k skupnemu reševanju problemov. Zastavil sem si tudi cilj izboljšati nivo družbenega življenja in zagotoviti pogoje za delovanje društev, krajevne samouprave in medgeneracijsko delovanje.
Kaj od tega vam je že uspelo odkljukati?
Lahko rečem, da so bilo glavni cilji na področju izboljšanja okoljskih parametrov v KS doseženi, saj sta obe tovarni vložili znatna sredstva v zmanjšanje onesnaževanja in posodobitev proizvodnje. Z izgradnjo centralne čistilne naprave se je neprimerno izboljšalo tudi stanje na področju odpadnih in fekalnih voda v celotni občini.
Kateri pa so bili najvidnejši projekti, ki jih je v tem času izvedla KS?
Zelo veliko projektov smo realizirali in je nemogoče vse našteti na tem mestu. Osebno sem najbolj zadovoljen, da smo dali v teh letih kraju bistveno drugačno in prijaznejšo podobo, kot je bila leta 2006. Uredili smo večino komunalnih projektov ter pridobili sodobne in funkcionalne prostore za delovanje društev. Zame osebno pa je največja pridobitev izgradnja večnamenskega družbenega objekta, ki je od leta 2013 pravo središče KS.
Kaj pa izzivi?
Glavni izziv in edini nerealiziran projekt v tem obdobju ostaja ureditev normalnega uvoza v naselje Cesta Hermana Debelaka ali na Dirmajerjev hrib pod železniškim podvozom. Po njem potekajo industrijski tiri za potrebe TKI in Steklarne. Imam silno grenak občutek nemoči, da v vseh teh letih kljub stalnim in številnim prizadevanjem KS in občine tega nismo uspeli urediti.
Kje se zatika?
Izdelanih je bilo veliko možnih rešitev dovoza, a projekti so bili zaradi visoke vrednosti finančno neizvedljivi. Poleg tega so bili prioritetno v občinski proračun uvrščeni projekti, pomembni za celotno občino. Lani smo skupaj z občino sprejeli odločitev za rekonstrukcijo podvoza z minimalno, še dopustno razširitvijo in dvigom, s katerim bi omogočili dovoz reševalnim in gasilskim avtomobilom ter manjšim tovornjakom in kombijem. Rekonstrukcijabo zahtevala tudi poseg v industrijske tire Steklarne in TKI ter v režim transporta, kar zahteva usklajeno delovanje vseh. Dokončna rekonstrukcija dovoza v naselje pa mora biti izvedena pri izgradnji HE Suhadol ob urejanju komunalne infrastrukture na tem področju. Po prejemu predlagane sanacije bo zadeva obravnavana na svetu KS, kjer bomo tudi sprejeli ustrezno odločitev in o tem seznanili krajane naselja.
Drugi problem, ki se je pojavil pred kratkim, pa je odločitev vodstva KZ Laško, da zaradi negativnega poslovanja z marcem zapre svojo trgovino v naši KS. Krajanom, predvsem upokojencem, ki jih je zaprtje trgovine najbolj prizadelo, lahko nudimo zelo ugoden nakup mesečnih vozovnic pri lokalnem avtobusnem prevozniku ter apeliramo na potujoče trgovine z osnovnimi živili, da povečajo svojo prisotnost v naseljih naše KS.
Ali sodelujete v katerem društvu?
Sem član Upravnega odbora Steklarske godbe in tako nekako nadaljujem družinsko tradicijo. Oče Viljem Zaletel je bil namreč več kot 40 let kapelnik steklarske godbe.
Boste še kandidirali za predsednika KS?
Sicer je za menoj kar dolgo obdobje, včasih tudi zelo zahtevnega in napornega vodenja KS. Veliko dela je bilo opravljenega, nekaj zadev je še v fazi priprave, pred nami pa so že drugi načrti. Odkrito, ne vem. O tem se bom odločal konec poletja.
TPK
Pogovor je bil objavljen v marčevski številki Zasavskega tednika.