petek, 17 januarja, 2025

Iz te kategorije

Povezovanje gospodarstva z mladimi

Steklarna Hrastnik je v letu 2020 organizirala svoj prvi Idejatlon. Cilj Idejatlona je združiti mlade pri iskanju inovativnih rešitev, povezovanju, prenosu znanja in reševanju poslovnih izzivov na različnih področjih. Gre za edinstveno priložnost, da nadarjeni in kreativni mladostniki že tekom šolanja spoznajo delo v hrastniški steklarni ter delo v skupini, kjer delujejo posamezniki različnih strokovnih profilov in starosti. Idejatlon pa ponuja odlično priložnost tudi steklarni, da se predstavi kot visokotehnološko podjetje, kjer lahko svoje karierne ambicije gradijo posamezniki različnih profilov.

»Idejatlon je s svojo prvo izvedbo nagovoril predvsem slovenske dijake. Dolgoročni cilj pa je globalni Idejatlon, ki bo povezoval mlade z različnih koncev sveta v skupno zgodbo,« je ob tej priložnosti povedal Peter Čas, generalni direktor Steklarne Hrastnik in dodal: »Steklarna Hrastnik si želi s tovrstnimi projekti navezati stike s perspektivnim kadrom že tekom šolanja in študija. Idejatlon je eden od načinov, kako lahko ti iz prve roke spoznajo kompleksnost in pestrost dela v sodobni steklarni.«

Kako pa je sodelovanje s Steklarno Hrastnik komentirala Marjetka Bizjak, ravnateljica Srednje tehniške in poklicne šole Trbovlje? »Kot sem pričakovala že ob predstavitvi idejne zasnove, je Idejatlon uresničil idealno sodelovanje šole in gospodarstva. Dijakinje in dijaki so dobili nalogo, ki je bila dejansko del razvoja podjetja. Vedeli so, da bodo s svojimi zamislimi, znanjem in ustvarjalnostjo morda lahko postali njegovi soustvarjalci. Ta občutek je zelo pomemben, saj dijaki tako spoznajo, da sta znanje in inovativnost ključna.«

»V procesu priprave projekta so se naučili veliko, šolski učni načrt pa je za svojo uresničitev dobil realno podlago. Kot ravnateljica nisem pristaš megalomanskih projektov, ampak manjših ter časovno in vsebinsko obvladljivih sodelovanj, ki jih z veseljem sprejemajo tudi mentorji na šoli. Pomembno je tudi, da vanje niso vključeni samo posamezniki, ampak je sodelovanje (za katerega je odlično, da ima tudi pridih tekmovalnosti), namenjeno mnogim. Če podjetje zna in želi vključiti v svoj proces tudi šolajočo mladino, ve, da bo na tak način dobilo v svoje vrste dober kader. Škoda, da je korona preprečila uresničitev tudi druge naloge, ki bi k sodelovanju pritegnila dijake še nekaterih drugih profilov. Pohvala ustvarjalcem oziroma organizatorjem Idejatlona, veselimo se novega sodelovanja,« je še dodala.

Pomembno vlogo pri projektu so poleg mentorjev Steklarne Hrastnik odigrali tudi strokovni mentorji šole. Marjan Pograjc je povedal: »V projektu Idejatlon Hrastnik 1860 smo sodelovali prvič. Na začetku smo si zamislili tri področja, tako da bi lahko sodelovali vsi tehniški programi, ki jih izobražujemo na naši šoli. Žal nam je epidemija spremenila načrte. V projekt so bili vključeni le dijaki tretjega letnika programa strojni tehnik, ki so po svojih idejah in navodilih izdelali steklenice, zmodelirali elemente in jih prenesli na tehniško dokumentacijo. Sledile so vse faze izdelave: od ideje, skice, načrtovanja, 3D modeliranja, vizualizacije in izdelave tehniške dokumentacije. Kot mentor moram pohvaliti vse dijake, ker so redno pošiljali zastavljene naloge in tudi sproti reševali nastale probleme. Moram omeniti, da je delo na daljavo še toliko bolj otežilo projekt in ga tudi časovno podaljšalo.«

»Projekte sodelovanja šole in gospodarstva podpiram, kajti tudi sam sem delal v gospodarstvu in vem, kaj pomenijo realni projekti, sploh če so podkrepljeni z učnimi temami. To je prava strategija podjetja in vsak vložek v kader se kasneje obrestuje na vseh področjih. Kot učitelj na določenem strokovnem področju lahko šolske teme predstaviš dijakom na primerih realne industrije. To je, oziroma naj bilo, tudi neke vrste poslanstvo učitelja, ki bi se ga moral zavedati vsak izmed nas. Res pa je, da moraš v takšno delo vnesti veliko truda in časa, ki pa pri učitelju ni ovrednoteno – do cilja prideš po daljši poti. Zadovoljstvo dijakov je vsekakor večje, saj pridobijo dodatna znanja in to je največje plačilo učitelju,« je še dodal.

Za konec je povedal: »Motivacija dijakov je bila obljubljena praktična nagrada za izdelek. Vzpodbuda za nadaljnje delo je bila tudi podelitev nagrad in ogled proizvodnje. S svojim izdelkom niso dijaki prejeli le ocene v redovalnico, ampak še mnogo več. Steklarni Hrastnik se v imenu STPŠ Trbovlje in kot mentor zahvaljujem za vso pomoč pri projektu, za odličen sprejem ter za nagrade in predstavitev podjetja ob koncu šolskega leta. V bodoče si želim sodelovanja na vseh področjih.«

Steklarna Hrastnik se hitro razvija in bo v prihodnosti potrebovala mlade nove moči, zato bodo skozi takšne programe mladim omogočali, da se bolje spoznajo in jih navdušijo za delo pri njih. Lokalni kader si želijo zadržati v zasavskem okolju in s tem razvijati potencial v regiji.

PR objava

Foto: Steklarna Hrastnik


 

Isti avtor