Je bilo poletje pravi čas za počitek in za malce odklopa od vaše vsakodnevne rutine? Ste morda sprejeli pomembno odločitev glede spremembe karierne poti, morda za čisto nov začetek pri novem delodajalcu? Poletni meseci so navadno počasnejši in običajno ne najboljši čas za prijave na prosta delovna mesta. Potem pa pride čas za pospešeno akcijo.
V poletnih mesecih lahko dodobra izbrusite svoj življenjepis, uredite svoje profile na družbenih omrežjih, spremljate objave potencialnih delodajalcev in načrtujete oziroma pripravite strategijo iskanja službe za jesenske mesece.
Izkoristite september in oktober
Iskanje zaposlitve septembra in oktobra je običajno dobro, saj sta takoj za januarjem in februarjem prav to dva meseca, ko je praviloma razpisanih največ prostih mest. Zakaj? Zaposlovanje poteka v valovih. Poletje je bilo počasno, zato zgodnja jesen pospeši iskanje novih kadrov. September in oktober sta torej odlična meseca za iskanje zaposlitve. Izkoristite ju.
Posnetki z zabav?!
Posnetki z dekliščine ali z zabave pretekli vikend, objave o pretiranem uživanju alkohola in neprimernem vedenju ne vidijo le vaši prijatelj, ampak tudi potencialni delodajalci. Zato pred vsako objavo premislite, kaj le-ta o vas sporoča širši okolici.
Uredite CV in profile
Urejen CV, celovito nanizana izobraževanja in natančen kronološki opis dosedanjih delovnih izkušenj ter ustrezna fotografija so nujni za ustrezno prijavo na delovno mesto, a ne pozabite urediti tudi profilov svojih družbenih omrežij. Ta omrežja predstavljajo v današnjem času za delodajalce odličen način, da izvedo več (neformalnih) informacij o posamezniku. Mnogo delodajalcev v postopkih iskanja, selekcije in izbora pregleduje tudi profile potencialnih kandidatov na družbenih omrežjih, zbrane informacije pa so jim v pomoč pri odločitvi o tem, ali bi bil kandidat primeren za razpisano delovno mesto oziroma ali bi se kandidat ujemal s kulturo podjetja in delovnega mesta.
Pazite, kaj objavljate
Izkoristite svoje profile na družbenih omrežjih za izpostavitev svojih kompetenc, izkušenj, interesov in hobijev.
Podjetja so pri pregledu profilov še posebej pozorna na diskriminatorne ali negativne komentarje, kriminalno vedenje ali žaljive vsebine. Neprimerne so tudi objave, ki negativno ali žaljivo govorijo o prejšnjem delodajalcu, sodelavcu itd. Ne glede na to, ali uporabljate Facebook, Twitter, LinkedIn ali Instagram, poskrbite, da bo vaš »digitalni odtis« čist in da vam spletna mesta družbenih omrežij, ki jih uporabljate za objavljanje v spletu, omogočajo ustrezno nastavitev zasebnosti.
Pet uporabnih nasvetov
Tu najdete 5 uporabnih nasvetov, kako narediti svoj Facebook profil delodajalcu prijaznejši:
- Preverite objavljene fotografije, videoposnetke in objave – morda obstaja kakšna vsebina, ki bi jo bilo bolje izbrisati zaradi vaše kariere.
- Preverite svoje nastavitve zasebnosti. Če želite v svojem profilu obdržati nekaj osebnih vsebin, kot so fotografije s počitnic ali zabav itd., naredite svoj profil zaseben.
- Posodobite svoj profil in naslovne fotografije. Bodite iskreni, a dostojni na fotografijah. Delite ustrezne vsebine. Facebook je tudi odličen kraj za deljenje lastne vsebine, s čimer pridobite večjo izpostavljenost svojemu delu!
- Pridružite se skupinam, ki so povezane z vašo karierno usmeritvijo.
- Sledite podjetjem, kjer bi se želeli zaposliti. Tako boste na tekočem z novicami in posodobitvami njihovega podjetja.
Po pameti
Tako, vaši profili s slikami in vsebinami so pripravljeni na lov za novo službo. Ne lotite se takega velika projekta brezglavo. Spremljate razpise za prosta delovna mesta in obenem pripravite svoj seznam, kje bi si želeli zaposlitve. Bodite proaktivni. In ne pozabite, ko vas povabijo na zaposlitveni razgovor – pridite pripravljeni. Bolj ko boste pripravljeni, manj stresno bo, bolj boste suvereni in bolj prepričljivi. Srečno!
Alenka Kraljič, psihologinja in direktorica operativnega poslovanja v kadrovski družbi Trenkwalder
Foto: Trenkwalder