sreda, 11 decembra, 2024

Iz te kategorije

Pasti popustov črnega petka

Črni petek, tradicionalni dan velikih popustov in nakupovalne evforije, je pred vrati! Trgovine že vabijo z mamljivimi ponudbami in visokimi znižanji, ki obljubljajo prihranek na različnih izdelkih – od elektronike in gospodinjskih aparatov do oblačil in pohištva. A potrebna je previdnost.

Bliža se tako imenovani črni petek, v okviru katerega se tudi v Sloveniji vedno več trgovcev odloči za različne akcije, popuste oziroma znižanja cen izdelkov, ki jih ponujajo potrošnikom v svojih fizičnih in spletnih trgovinah.

Za znižanja v okviru črnega petka veljajo iste zakonske določbe kot ob siceršnjih uvedbah akcij in popustov. Izdelek, za katerega je trgovec predvidel določeno znižanje, mora biti označen z dvema cenama, to je z znižano ceno in prejšnjo ceno, pri čemer je prejšnja cena tista cena, ki jo je imel izdelek v zadnjih 30 dneh pred znižano ceno. Če je naveden tudi odstotek popusta, mora biti ta prikazan izključno od prejšnje cene in ne od kakšne druge (na primer redne) cene.

Potrošnikom, ki kupujejo v okviru akcij oziroma popustov, svetujemo, da kupujejo premišljeno. V kolikor bi si kasneje potrošnik premislil, pa z izdelkom ni nič narobe, prodajalec takšnega izdelka ni dolžan zamenjati oziroma vrniti kupnine. Drugače velja, če se potrošnik odloči za nakup v spletni trgovini; tu si lahko premisli ter o tem obvesti prodajalca najkasneje v roku 14 dni od dneva prejema izdelka. Prav tako velja, če je izdelek, ki je bil kupljen v okviru »črnega petka«, neskladen oziroma ima napako. V tem primeru ima potrošnik enake pravice, kot če bi bil izdelek kupljen v okviru redne prodaje.

Pri nakupih v spletnih trgovinah je potrebna še posebna previdnost: Povečano število spletnih prevar prodajalcev iz tretjih držav. Bolj varno je nakupovanje pri preverjenih trgovcih oziroma pri trgovcih, ki imajo vse podatke o podjetju in ostale informacije, pomembne za potrošnike, dosegljive na vidnem mestu in na jasen način. Kadar spletna trgovina vse izdelke ponuja z visokimi popusti, hkrati pa ni mogoče dobiti informacije o podjetju, je velika verjetnost, da gre za spletno prevaro. Pri težavah ob nakupu preko spletnih trgovin, s katerimi upravljajo podjetja, ki nimajo sedeža v Sloveniji, Tržni inšpektorat RS potrošnikom ne more pomagati.

Savus

Foto: arhiv Savus


 

Isti avtor