V teh dneh objavljamo, kaj je novega v zasavskih osnovnih in srednjih šolah ter vrtcih. Tokrat je na vrsti OŠ Tončke Čeč Trbovlje. Odgovore na vprašanja nam je prijazno poslala ravnateljica OŠ Tončke Čeč Katarina Pajer Povh.
Ali ste med počitnicami opravili kakšna naložbena oziroma vzdrževalna dela v svojih šolskih objektih? Katera, kakšna je vrednost?
Med poletnimi počitnicami smo izvedli redna vzdrževalna dela: servis požarnih loput, popravilo žaluzij, beljenje dveh učilnic v prizidku, zamenjava tlakov v dveh manjših učilnicah v starem delu šole ter magnetni premaz dela hodnika. Na spodnjem delu šole smo narisali talne igre za učence, ki jih bodo lahko uporabljali tudi kot didaktični pripomoček.
Izvedli smo zamenjavo vseh vrat v prvem nadstropju starega dela šole, investicija je znašala 45.140 evrov, finančna sredstva je zagotovila Občina Trbovlje.
Koliko učencev v letošnjem šolskem letu obiskuje vašo šolo (in podružnice) in v koliko oddelkih se šolajo?
Na OŠ Tončke Čeč se učenci izobražujejo po dveh programih. Po osnovnošolskem programu se šola 387 učencev, razdeljeni so v 18 oddelkov. Po prilagojenem osnovnošolskem programu z nižjim izobrazbenim standardom pa se izobražuje 25 učencev v treh kombiniranih oddelkih. V osnovnošolskem programu smo sprejeli 42 novih učencev.
Kako ste se pripravili na novo šolsko leto? Kako so stekli prvi dnevi pouka in dejavnosti na šoli?
Organizacijsko se na novo šolsko leto začnemo pripravljati že aprila, vsebinsko pa v drugi polovici avgusta. Na letošnje šolsko leto smo se pripravljali z optimizmom, saj se je le-to pričelo brez protikoronskih ukrepov, ki bi vplivali na delovanje šole. Šolo smo okrasili in povabili učence, da se nam to leto pridružijo na Planetu Tončka, kot smo šolo tokrat poimenovali. Prve dni pouka se strokovni delavci posebej potrudimo, da potekajo zanimivo, da ustvarimo spodbudno okolje za učence in poskrbimo za dobre medosebne odnose. Posebno pozornost namenimo vsem novim učencem, predvsem prvošolčkom, ki s prvim skokom v šolo začnejo pot izobraževanja. Za učence prve triade ter nekaj učencev s prilagojenega programa z nižjim izobrazbenim standardom pa smo prvi šolski dan organizirali gledališko predstavo.
Imate v letošnjem šolskem letu v načrtu kakšne večje dejavnosti, povezane s šolo (morda obletnice, prireditve, sodelovanje s širšo skupnostjo itn.)?
Naša šola se vsako leto povezuje in sodeluje z lokalno in širšo skupnostjo. Že v preteklem šolskem letu smo Zasavski natečaj pesnjenja razširili izven Zasavja, letos se dogovarjamo za izmenjavo učencev z OŠ Šempeter, ki bo potekala pod naslovom Čez hrib k sosedom, kot vsako leto se bomo lokalni skupnosti predstavili s projektom Turizmu pomaga lastna glava, s katerim smo zelo uspešni na nivoju države. V okviru različnih projektov sodelujemo s starši, starimi starši in z lokalnimi deležniki. Kaj bolj podrobnega pa naj v tem trenutku ostane še skrivnost.
Ste se v letošnjem letu lotili kakšnih večjih vsebinskih projektov?
Letošnje šolsko leto nadaljujemo z desetletja utečenimi projekti Eko šola, Zdrava šola, Kulturna šola, Planetu Zemlja prijazna šola. Prav tako nadaljujemo z utečenimi projekti šolske knjižnice, ki spodbujajo bralno pismenost učencev – nacionalni mesec skupnega branja, Naša mala knjižnica, Bookmark exchange. Ostajamo vključeni v projekte MEPI, Simbioza giba, Turizmu pomaga lastna glava, Teden umetnosti, S-factor in Stamped. Poseben poudarek bomo letošnje leto namenili digitalni pismenosti zaposlenih in učencev, saj smo vključeni v projekta Dvig digitalnih kompetenc in Code Week, na novo pa smo pričeli s projektom Tradicija skozi digitalne oči (v sodelovanju z RRA Zasavje, OŠ Toneta Okrogarja Zagorje, OŠ narodnega heroja Rajka Hrastnik, Območno obrtno-podjetniško zbornico Hrastnik ter Društvom Trbovlje novomedijsko mesto). Na mednarodnem nivoju se bomo letos z glasbo in angleščino podali v eTwinning projekt Let’s sing!, strokovni delavci šole pa se bodo udeležili kar nekaj mobilnosti, saj smo bili uspešni na prijavi Erazmus+.
Kaj pogrešate (morda ureditev kakšnih prostorov, posodobitev, gradnjo česa novega, posodobitev programov itn.), kaj bi radi spremenili, izboljšali?
Z izgradnjo prizidka k šoli v letu 2009/10 so se prostorski pogoji na šoli spremenili, zato obiskujejo vsi učenci pouk v matični šoli, izjema je le pouk športne vzgoje učencev od 5. do 9. razreda, ki ga izvajamo v Športni dvorani Polaj. Število učencev na šoli še vedno narašča tako na osnovnošolskem programu kot tudi na prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom, tako da bo potrebno poiskati rešitve za dodatne prostorske pogoje, saj bomo kmalu imeli premalo prostorov za izvajanje pouka. Problem postaja tudi pouk v Športni dvorani Polaj, kjer tretjina telovadnice za pouk športa pri tako številčnih oddelkih ne zadostuje več.
V preteklem šolskem letu smo skupaj z Občino Trbovlje že iskali idejno zasnovo za razširitev šole, saj tudi prostori za zaposlene na šoli po velikosti ne zadoščajo več.
Koliko ljudi je zaposlenih v vašem zavodu?
Na naši šoli je zaposlenih 61 pedagoških in strokovnih delavcev na različnih področjih.
V preteklih letih je bilo učiteljev v Sloveniji preveč, sedaj jih je premalo. Je tudi pri vas tako? Zakaj ja ali pa zakaj ne?
Pri nas v preteklih letih nismo imeli težav z iskanjem ustreznih strokovnih delavcev, letošnje leto pa jih imamo. Na razpise se prijavljajo bodisi kandidati z nedokončano izobrazbo, z neustrezno izobrazbo ali pa sploh ni odziva na javni razpis.
Savus
Foto: OŠ Tončke Čeč, David Krajnc