Kako ste v Komunali Zagorje zadovoljni z letom 2018?
S poslovanjem v letu 2018 smo lahko zadovoljni. Z veliko gotovostjo lahko trdim, da bomo poslovno leto zaključili pozitivno. Nismo podjetje, ki naj bi ustvarjalo velike dobičke, ampak želimo ustvariti čim boljše pogoje oziroma naše storitve po čim nižji ceni ponuditi uporabnikom. Lahko zaključim, da bomo po zaključku letošnjega poslovnega leta zadovoljni.
Koliko je trenutno zaposlenih v Komunali Zagorje?
Trenutno je pri dela 89 ljudi, 78 zaposlenih in 11 delavcev po posebni pogodbi o zaposlitvi, takoimenovanih javnih delavcev.
Ste se lahko letos lotili kakšnih večjih naložb?
Pred kratkim smo pridobili oziroma kupili novo smetarsko vozilo in novo kombinirano poltovorno vozilo. Tretja naložba v letošnjem letu je bil nakup novega, manjšega traktorja, ki ga bomo uporabljali prvenstveno za potrebe zimske službe, za pluženju ozkih ulic in predvsem pločnikov v Zagorju, po potrebi pa seveda tudi drugje. Četrta nabava je bila nakup novega terenskega vozila, tako da lahko zaključim, da je bilo teh naložb v osnovna sredstva precej.
Finančno?
Povem lahko, da z DDV-jem smetarsko vozilo stane 188 tisoč evrov, traktor je bil približno 25 tisoč evrov, terensko vozilo 20 tisoč evrov, dobrih 20 tisoč evrov smo dali za poltovorno vozilo. S tem smo povsem uresničili letošnji načrt nabav.
S katerimi izzivi ste se srečevali v letu 2018?
Eden od največjih izzivov je bilo nihanje zaposlenih v letošnjem letu. Kar nekaj sodelavcev je odšlo v pokoj in imeli smo javne razpise za pridobitev novih sodelavcev. Zelo velika je bila tudi bolniška odsotnost, kar je pomenilo velik izziv, da smo lahko nemoteno opravljali vse funkcije v podjetju. Seveda to, da smo sorazmerno staro podjetje, v smislu, da je naša povprečna starost praktično preko 50 let, pomeni tudi višjo odsotnost. V naslednjih letih se bo zaradi upokojevanja in novih zaposlitev povprečna starost zaposlenih nižala.
Kaj vas čaka v letu 2019?
V letu 2019 ne predvidevamo velikih sprememb. Seveda nam izziv predstavlja odpadna embalaža, ki je kronični problem delovanja komunalnih podjetij in komunalnega gospodarstva v Sloveniji zadnjih deset let. Prepričan sem, da je minister za okolje in prostor povlekel prave poteze, ki se na nek način že poznajo tudi na terenu. Želim si pa, da jih reši tudi sistemsko, kar pomeni, da teh problemov, ki so največji problem pri podjetjih našega kova, ne bo več in se bomo lahko posvečali drugim stvarem, s katerimi bomo lahko izboljšali kvaliteto svojih storitev za nižjo ceno. Ne pa, da se ukvarjamo, kam z embalažo, kje bomo skladiščili, kdo jo bo odpeljal, za kakšno ceno jo bo odpeljal in tako dalje, kar nam seveda pobere veliko časa in truda.
Pa tudi denarja.
Pa na koncu tudi denarja, ja.
Marko Planinc