Napihnjenost, napenjanje oz. »prdenje« je normalen biološki pojav, ki pomaga telesu, da se znebi majhne količine zraka, ki ga pogoltnemo ali pa nastane ob presnovi hranil. Večje težave z napihnjenostjo so lahko pri slabi prebavi, sindromu razdražljivega črevesja, laktozni intoleranci, … Težave lahko olajša dieta in spremembe življenjskega stila – več majhnih obrokov čez dan, uživanje hrane in pijače počasi, izogibanje določeni hrani, redna telesna aktivnost.

Nekatera prehranska dopolnila lahko pomagajo pri preprečevanju, nekatera pa lahko stanje poslabšajo.

Prehranska dopolnila, ki lahko težavo olajšajo:

  • prebavni encimi, ki razgrajujejo večje molekule hrane v manjše, ki jih telo potem absorbira;
  • laktaza – spada sicer k prebavnim encimom in pomaga pri presnovi laktoze (mlečnega sladkorja) ter s tem zmanjša tvorbo plinov, napihnjenost in diarejo pri osebah, ki trpijo za laktozno intoleranco;
  • probiotiki:
  • aktivno oglje.

Prehranska dopolnila, ki lahko povečajo tvorbo plinov:

  • indijski trpotec (psyllium) – predvsem na začetku jemanja lahko povzroči večje nastajanje plinov. Temu se lahko izognemo z zmanjšanjem ali razdelitvi odmerka na več manjših;
  • krilovo olje – v večjih odmerkih (2 g/dan);
  • mio-inositol – v večjih odmerkih (18g/ dan). Temu se lahko izognemo tako, da začnemo jemati manjše odmerke, ki jih postopno dvigujemo;
  • žagastolistna palma (saw palmeto);
  • proteinske ploščice in napitki – predvsem zaradi vsebnosti laktoze v njih.

Hrana, ki povzroči napihnjenost:

Hrana, ki vsebuje veliko težko prebavljivih ogljikovih hidratov – stročnice, brokoli, ohrovt, leča, čebula, suhe slive, jabolka, otrobi, sorbitol, fruktoza, … Kot smo že omenili, tudi mlečni izdelki in mleko pri ljudeh, ki so laktozno intolerantni.

Za več nasvetov smo vam na voljo v naši lekarni.

Tjaša Flere Pušnik, mag. farm., spec.

Lekarna Pušnik Trbovlje