Starši pogosto izhajamo iz lastnih izkušenj s šolo (lastni delovni vzorci v šoli) ali pa zgradimo pričakovanja na podlagi naše ideje o otrokovi ‘idealni’ življenjski poti. In ta so otroku, ki ima mogoče povsem drugačno idejo o svoji prihodnosti, lahko v veliko breme.
Otrokove zmožnosti, talenti, želje, pa tudi šibka področja in vse ostale slabosti so del njega. Vse to ga dela takšnega, kakršen je. Unikaten. In lahko začuti precejšnje breme, če takšen, kot je, staršem pogosto ni preveč všeč.
»Ne razumem, da si ne zapomni, kaj ima za nalogo. Ni mi jasno, da ne dojame, da ne razume snovi. Razočarana sem, ker v šoli ni tako uspešen, kot vem, da bi lahko bil. Zakaj mu je tako malo mar za šolo?«
»Mami, ne vem, zakaj ti nisem povedal. Pozabil sem. Pomagaj mi, jaz veliko pozabim. Nisem te želel razočarati, sedaj vem, da sem naredil narobe. Drugič se bom bolj potrudil. Vsak dan me spomni na pomembne stvari!«
Čutite to neznosno težo na obeh straneh?
Mama tako naloži svojemu otroku težak nahrbtnik, poln njenih pričakovanj. Pričakovanj, ki jih otrok morda ne zmore nositi.
Ne želim razpredati, kaj vse se zgodi, ko je breme preveliko. Vsakdo od nas ima rano, ker se nekoč – ko je bilo njemu izjemno pomembno – ni počutil vreden. Se pa odrasli lažje soočimo s takšnimi ranami. Lahko jih raziščemo in poiščemo, kaj nam sporočajo.
In potem lahko spremenimo odnos do otroka. Začutil bo, da mu ponujamo pomoč, da mu pomagamo iskati rešitve in da je kljub vsem napakam, ki jih stori (v šoli) vreden.
Vreden, da živi. Vreden, da je ljubljen. Vreden, da je … tak, kakršen je.
Barbara Vodeb
Barbara Vodeb je vzgojiteljica predšolskih otrok z več kot 25 let izkušenj. Pri delu je zelo kreativna ter nenehno v iskanju priložnosti za ustvarjalne in zanimive rešitve sodelovanja s starši. S samorefleksijo ves čas analizira svoje delo, z novimi uvidi in inovativnimi idejami pa ob zaznavanju sprememb prihajajočih generacij otrok spreminja svojo strokovno prakso.
Kot bodoča magistrica supervizije in coachinga je zasnovala program Coaching za starše. S svojim znanjem in bogatimi izkušnjami pri grajenju pozitivne samopodobe otroka, gibalnih dejavnosti in otroške risbe staršem pomaga olajšati in poenostaviti delo, razumeti njihovo vlogo, ter razvijati otrokovo zdravo samopodobo.
Starše aktivno povabi v vzgojni proces. Ob gradnji zaupanja in zavedanju, da je družina primarna celica in vzgojna pomoč njena dopolnitev, s starši vzpostavi enakopraven partnerski odnos. Prepoznati zna, kakšnega sodelovanja si želijo in jim tako ponudi zanimive in koristne vsebine v dobrobit družine.
Kontakt: Barbara Vodeb