Boksar Floyd Patterson je bil v mladosti izjemno problematičen otrok. Kradel je, zapletal se je v pretepe, izostajal iz šole. Nekoč je fotografiral sebe in kasneje na sliki počečkal oči, ki so ga gledale. Ni se maral.

Oblasti so ga nazadnje premestile v popravni zavod. To bi lahko bilo zanj še eno žalostno poglavje že tako žalostnega življenja. Vendar je imel srečo, da so ga poslali v fantovsko komuno Wiltwyck na severu ZDA.

Tam pa se je njegov svet pod vodstvom prijaznega nekonvencionalnega psihologa popolnoma spremenil. Prvič se je počutil videnega. Postal je poučen in dostopen. V jeziku ameriškega zaporniškega sistema je bil več kot le “popravljen” – bil je vzljubljen.

In česa se je naučil v Wiltwycku? Kako postati boksarski prvak in aktivist za državljanske pravice? Psiholog Ernst Papanek, ki mu je spremenil življenje, je svoja stališča pojasnil takole:

“S kaznovanjem se otrok nauči le, kako kaznovati. S zmerjanjem se nauči, kako zmerjati. Ko mu pokažemo, da ga razumemo, ga naučimo razumeti. Ko mu pomagamo, ga naučimo pomagati. S sodelovanjem pa se nauči sodelovanja.”

Vaši otroci se najverjetneje še niso znašli v tako resnih težavah. Najbrž so daleč od tega, kar je večina menila za Floyda. Ne glede na okoliščine pa je nauk enak: z vsem, kar počnemo svojim otrokom – z njimi ali v njihovi bližini – jih to tudi učimo. Tudi kadar mislimo dobro, ali kadar se jim slabo piše, jih – kot je pojasnil dr. Papanek – učimo. In to je pogosto ravno nasprotno od tistega, kar bi jim želeli pokazati.

Zelo pomembno vprašanje – kaj pa vi učite svoje otroke? Danes, prav zdaj in ko kaj pokvarijo.

(Povzeto po Ryanu Holidayu)

Barbara Vodeb

 

Barbara Vodeb je vzgojiteljica predšolskih otrok z več kot 25 let izkušenj. Pri delu je zelo kreativna ter nenehno v iskanju priložnosti za ustvarjalne in zanimive rešitve sodelovanja s starši. S samorefleksijo ves čas analizira svoje delo, z novimi uvidi in inovativnimi idejami pa ob zaznavanju sprememb prihajajočih generacij otrok spreminja svojo strokovno prakso.

Kot bodoča magistrica supervizije in coachinga je zasnovala program Coachinga za starše. S svojim znanjem in bogatim izkušnjami pri grajenju pozitivne samopodobe otroka, gibalnih dejavnosti in otroške risbe staršem pomaga olajšati in poenostaviti delo, razumeti njihovo vlogo, ter razvijati otrokovo zdravo samopodobo.

Starše aktivno povabi v vzgojni proces. Ob gradnji zaupanja in zavedanju, da je družina primarna celica in vzgojna pomoč njena dopolnitev, s starši vzpostavi enakopraven partnerski odnos. Prepoznati zna, kakšnega sodelovanja si želijo in jim tako ponudi zanimive in koristne vsebine v dobrobit družine.

Kontakt: Barbara Vodeb