Do zapore ceste Šentlambert-Mošenik-Sava, ki je najkrajša pot za prebivalce Tirne, Šentlamberta in okoliških vasi pod Zasavsko sveto goro, je prišlo po lanskem poletnem neurju na območju Mošenika. Takrat je odneslo del ceste, ki pa so ga pristojne službe sanirale do te mere, da je normalno prevozen, na delu poškodbe je le okrog 30 metrov ceste v dobri makadamski izvedbi prevozni za vsa vozila kot pred neurjem. A zapora ostaja! Le z opombo, da je dovoljen prevoz za stanovalce, intervencije in dostavo.
Dileme voznikov
»V praksi pa to pomeni, da se na tej relaciji vozijo vsi, ki zamižijo na eno oko?! V času zapor na zasavski cesti zaradi gradnje galerije Šklendrovec tudi tisti, ki poznajo relacijo Zagorje – Šentlambert – Sava – Ponoviče – Spodnji Hotič. Seveda se ob tem postavlja vrsta vprašanj. Kdo je odgovoren za dokončno sanacijo te ceste ali vsaj do take mere, da se zapora lahko ukine? Kdo je odgovoren za posledice morebitne nesreče na tem odseku, ki se uporablja kljub zapori?« je zapisal v pismu uredništvu naš bralec (naslov hranimo v uredništvu). Dodal je, da ga čudi, da ta odcep še ni postal zlata jama za izrekanje glob s strani pristojnih za zagotavljanje varnosti v cestnem prometu.
Poškodovana cesta
Do poškodbe ceste je prišlo v času poletnih neurij julija 2023. Občina Zagorje ob Savi je Ministrstvu za naravne vire in prostor poslala oceno škode in na podlagi tega dobila 47.297 evrov oziroma 40 odstotkov denarja po potrjenem predhodnem programu, kar ni dovolj za dokončno, ampak zgolj za najnujnejšo sanacijo ceste.
Rešitve
»Trenutno je v izdelavi projektna dokumentacija (PZI) za sanacijo celotnega dela poškodovane ceste, ki bo zaključena do konca aprila letos. Občina Zagorje ob Savi predvideva, da bo sanacija ceste lahko dokončno zaključena v tem letu, ko bodo pridobljena sredstva s strani MNVP, po rednem programu za odpravo posledic med 17. julijem in 4. avgustom 2023,« so zapisali v odgovoru na naše vprašanje na Občini Zagorje ob Savi.
Cesta je trenutno prevozna zgolj za dostavo, intervencijska vozila in lokalni promet, uporablja pa se na lastno odgovornost.
Če povzamemo odgovore Občine Zagorje, lahko prebivalci Tirne, Šentlamberta in ostalih zaselkov občine Zagorje pričakujejo, da se bodo normalno vozili po tej cesti v dolino Save konec letošnjega leta.
Savus
Foto: arhiv Savus