Ob zaključku šolskega leta v iniciativi Inženirke in inženirji bomo! podeljujejo priznanja Inženirska iskra prebojnim, izvirnim praksam, projektom, dogodkom ali osebam, ki so pomembno prispevale k razvoju, veljavi in navduševanju za inženirski poklic in inovativnost v družbi. Med dobitniki priznanj tudi Zasavci.
Na slovesnosti v četrtek, 16. junija, v prostorih podjetja Danfoss Trata, so jih prejeli Nermin Bajramović, učitelj, ki matematiko uči z igrifikacijo; COPE D.D., dijaško podjetje, ki rešuje dva aktualna družbena problema in projekt Scanlify za avtomatsko preverjanje PCT pogoja.
»Danes poklicni izumitelji izgledajo kot normalni ljudje, sebe pa imenujejo inženirji. In kaj je bolje kot biti poklicen izumitelj, vsak dan odkrivaš nove stvari, spreminjaš okolico okoli sebe na bolje, pomagaš vsem, ljudem, živalim, planetu. Ampak za to potrebuješ troje stvari: pogum, drznost in znanje,« je v nagovoru prejemnike priznanj Inženirska iskra pozdravil dr. Miha Bobič iz podjetja Danfoss Trata, predsednik iniciative Inženirke in inženirji bomo!. Skupaj z dr. Stanislavom Pejovnikom, glavnim tajnikom Inženirske akademije Slovenije, in Lukom Renkom, pobudnikom projekta Sledilnik, so letošnjim prejemnikom podelili priznanja.
Nermin Bajramović
Potrebni pogoji za inženirke in inženirje se začnejo z dobrimi učitelji in matematiko. Nermin Bajramović je v Osnovno šolo narodnega heroja Rajka Hrastnik vstopil nekaj tednov pred karanteno in se soočil z izzivi učenja in razumevanja matematike na daljavo. Zeleno tablo in kredo je zamenjal z virtualno tablo in šestilom. Virtualni svet je zapolnil s kvizi, igrifikacijo, timskim delom in tekmovanji ter dnevnimi izzivi in tekočo interakcijo z učenci. Odprl je svojo spletno stran brez gesel, kjer naloge lahko reši tisti, ki to želi … izziv pač. Vsako šolsko uro začne z motivacijskim nagovorom. Ne manjka domačih nalog, vendar so pospremljene s temeljito razlago. Na koncu to učenci nagradijo s prizadevnostjo. S skoraj dvema desetletjema v poučevanju je Nermin natančno vedel, kako se mora spopasti s pastmi covida. Izkušnje nadgrajuje z didaktičnimi pripomočki, je soavtor interaktivnih animacij in vsebin. Kot človek, ki prisega na iskren odnos med generacijami in spoštljivost do znanja, je zagovornik nenehnega posodabljanja učnih procesov in spodbujevalec radovednosti mladih in njihovega samostojnega iskanja ter razkrivanja sveta in znanj. Od njega ne slišite, da so učenci preobremenjeni. Je pa potrebno iskati načine za motivacijo. S takimi učitelji se mladim izzivi približajo in postanejo dosegljivi. Spoštljivost, spodbuda in zaupanje v mlade so gradniki, ki jih je možno opaziti v celotnem odnosu do dela in učencev. Z zgrajeno samozavestjo in iskro v matematiki najlepše zanetimo inženirski ogenj. Zato zgledu Nermina Bajramovića podeljujemo Inženirsko iskro 2022.
Posebno omembo (t .i. honourable mentions) si je prislužil projekt Izdelava ročnega orodja za obdelavo lesa s hladno plazmo – Gimnazija Vič, Ljubljana in Škrinca, dijaški start-up STPŠ Trbovlje.
Škrinca
Dijaški start-up, se je idejno rodil in preobrazil v podjetniško idejo v sodelovanju Srednje tehniške in poklicne šole Trbovlje ter podjetniškega inkubatorja Katapult. Namesto prvotno zastavljenega videa so dijaki prišli na idejo, da bi resnično dobro predstavili Katapult, če bi ga izkusili. Zakaj pa ne?! In rodila se je Škrinca. »Zanjo Trboveljčan ve, da pomeni napolitanko,« dijaki pa so tako poimenovali večfunkcijsko orodje v obliki napolitanke. Ne le, da je Katapult znal prepoznati potencial in je Dominika, Danijela, Roja in Jana podprl s poslovnimi in tehničnimi znanji ter orodji; zavzetim dijakom je omogočil neprecenljivo izkušnjo start-upa v najstniških letih. Zavedajoč se, da vsak mlad človek, nadarjen za tehniko, in še podjeten za povrh, s podporo v okolju bogati trg talentov 21. stoletja.
Savus
Foto: Rok Majhenič