Kako so mama in sestri sprejele vašo odločitev, da se posvetite modi?
Kot otrok nisem nikoli maral nakupovanja oblačil, pogled na šivalne stroje me je utrujal. Spomnim se mukotrpnih obiskov pri šivilji za sestrino maturantsko obleko (smeh). Če je mene presenetilo, da sem se odločil za smer modno oblikovanje, kako je šele mojo družino. Vedno me je zanimala umetnost. Ob prebiranju kataloga Srednje šole za oblikovanje in fotografijo pa me je kot strela z jasnega zadela stran z opisano smerjo modnega oblikovanja. Nikomur doma ni bilo točno jasno, v kaj se spuščam. Oče in mati sta bila garaška, sestri prav tako, zaposlili sta se po končani srednji šoli. Pri meni pa je bilo jasno le to, da s takšno srednješolsko izobrazbo ne bom dobil zaposlitve. Lahko si mislite, kakšna groza jih je obhajala.
Sestra je vedno vedela, da sem bolj nenatančne, “šlampaste” sorte in je, razumljivo, dvomila v mojo odločitev. Vmes so vsi spraševali mojo mater, kaj lahko jaz s to šolo sploh počnem. Spomnim se, kako se je vedno vnaprej pripravila, kaj bo odgovorila, haha. Ves čas šolanja in še sedaj sem deležen podpore ožje in širše družine, kar je zame zelo pomembno. Če vame verjame moja družina, ki ji zaupam, potem vem, da sem na pravi poti.
Ali mami in sestrama kdaj svetujete pri oblačenju?
Ne, nikoli jim nisem »težil« glede oblačenja. Karakter je v naši družini izredno izražen in verjemite mi, da sem se prav od svoje družine naučil, da na podlagi karakterja gradimo zunanji videz. Včasih samo kaj pripomnim. No, sedaj jim dam tudi kakšen svoj kos oblačila, da obogatijo svoj slog.
Ali živite v Ljubljani ali v Zagorju oziroma Kisovcu?
Ponosno živim v Kisovcu oziroma Zagorju. Tu je moje življenje. Za razvoj blagovne znamke mi ni treba živeti v glavnem mestu. Zame je vsaka vožnja z vlakom v Ljubljano tako, kot bi se peljal z metrojem po kakšni metropoli. Ne predstavlja mi ovire in se mi ne zdi dolga.
Je torej Zasavje za vas dovolj spodbudno okolje za ustvarjanje? Je Slovenija dovolj spodbudno okolje?
Spodbudno okolje? Spodbudno okolje je vsak človek sam zase. Pot blagovne znamke davidbacali ni primarno nikoli ciljala na domače okolje. Nekako sem, tudi v mladostniških letih, zanemaril domače okolje. Priznam, motil sem se. Sedaj lahko rečem, da je za motivacijo moj domači kraj balzam za dušo. Vsak oblikovalec ve, da mora delovati v okvirjih svojih zmožnosti in po pravilih, ki jih postavljata trg ter povpraševanje potrošnikov določene države.
Ali poteka modno ustvarjanje v Sloveniji podobno kot v tujini oziroma tako, kot vidimo v filmih? Je snovanje in izdelava kolekcije velik finančni zalogaj?
V začetku gre za tako imenovani »one man band«. Znamka davidbacali je na začetku. Sicer pa snovanje kolekcije temelji na fazah, od inspiracije, prek raziskav, skiciranja, poskusnih modelov do končne izdelave. Seveda, da imaš ekipo, je potreben vložek vlagateljev. Imamo pa slovenski oblikovalci veliko srečo in priložnost, da lahko svoje kolekcije predstavljamo na revijah Mercedes-Benz Fashion in Ljubljana Fashion Week. Prav na slednjem sem imel tudi sam priložnost predstaviti svojo prvo kolekcijo. Organizatorji so poskrbeli za profesionalno masko, pričeske ter prečudovite modele agencije Immortal Model Management. Finančni zalogaj? Je, ampak, v prihodnost moramo vlagati, mar ne?
Kako pa ste bili zadovoljni z odzivi na vašo prvo kolekcijo, ki ste jo predstavili na ljubljanskem tednu mode?
Zelo. Pred prvo predstavitvijo v novembru sem imel cmok v grlu. Moja znamka, kot gostujočega oblikovalca, je bila na voljo v ZOOFA, zadrugi oblikovalcev in ustvarjalcev.
Je modna industrija v Sloveniji dovolj močna, da oblikovalcem omogoča preživetje?
Imel sem možnost študirati na odlični Naravoslovnotehniški fakulteti, smer oblikovanje tekstilj oblačil na istoimenski katedri. S tem znanjem lahko rečem, da žal, modne industrije, kakršno poznamo po svetu, v Sloveniji ni.
Vsi se obračamo za boljšimi možnostmi in projekti. Slovenski oblikovalci delajo več projektov, služb hkrati, da lahko delajo tisto, kar ljubijo: linijo oblačil ter izražajo svoj pogled in sugestijo na oblačenje v naši kulturi.
Kakšni so vaši cilji?
Vsak si želi, da mu njegovo delo zagotavlja dostojno življenje. Vse ostalo, raznorazne fame, objave, milijoni všečkov na socialnih omrežjih, vabila iz tujine, objave v modnih revijah … so sladkorčki, ki lahko tudi omogočijo preboj znamke. Saj poznate stavek: življenje je tisto, kar se ti zgodi, medtem ko načrtuješ druge stvari.
Imate polno omaro oblačil in zjutraj ne veste, kaj bi oblekli?
V najstniških letih sem si začel pripravljati oblačila večer prej. To delam še sedaj.
Imate radi barve?
Imam.
Kje iščete navdih? Vam je bližji urbani svet ali narava?
Pitoresken opis: pogled iz parka Tivoli na ljubljansko veduto. Mnenje si lahko ustvarite sami.
Koga od domačih modnih kreatorjev najbolj cenite?
Vsakega posebej občudujem po njihovih značilnostih in oblikovalski identiteti. Nataša Peršuh, Almira Sadar, Eric Matyash … to so oblikovalci, ki jih imenujem kar »staroselci slovenskega dizajna v zadnjih desetletjih«. Če govorim o novem valu, pa občudujem znamko AKAME (Admir Kapić) ter kolektiv ZOOFA in njen sveži val, ki ga predstavljata Julia Kaja Hrovat (JKH) in Janja Videc.
Kaj pa od tujih?
Saj poznate stavek: Ko bom velik, bom … Definitivno Ann Demeulemeester, Rick Owens in Balmain. Všeč so mi njihove zgodbe. Rousteing, oblikovalec za Balmain, je na primer od najstniških let opravljal vajeniška, tudi neplačana dela v šivalnicah, delavnicah, da je pridobil izkušnje in si s trdim delom prislužil naziv kreativnega vodje Balmaina. Ann in Rick pa sta že več let moja idola. Ne znam opredeliti, zakaj. Prve ljubezni se ne pozabi nikoli, kajne?
Danes, zadnji dan avgusta, se boste z modno revijo Made in Zagorje predstavili v Zagorju.
Tukaj bi vas želel popraviti: Made in Zagorje je dogodek in platforma, ki spodbuja kreativo in dizajn oblikovalcev, izdelovalcev in manufaktur iz občine Zagorje ob Savi. Prvi in poglavitni del je oblikovalski market. Revija davidbacali pa je zaključni del programa. Predstavil bom jesensko kolekcijo oblačil z naslovom: Na Bregu, Love Stories. To je osebna izpoved skozi oblačila. Občutki, hotenja, intimne skrivnosti, ujete v oblačila. A ni to krasno? Prefiltriranje občutkov skozi izražanje.
Bo to vaša prva predstavitev v domačem kraju?
Prva predstavitev, ja. Zelo me je strah.
Od kod ideja za Made in Zagorje?
Zagorjani smo pač dobri. V zadnjih letih je Zagorje pridobilo številne individuume, ki se ukvarjajo z različnimi obrtniškimi panogami od izdelave nakita do modnih dodatkov ter oblačil. Kot sem že omenil, MiZ kot kratica za Made in Zagorje je rastoča platforma, unija oblikovalcev in ustvarjalcev občine Zagorje ob Savi.
Upam, da bo prvi dogodek uspel in se bo Made in Zagorje ustoličilo v našem kraju kot ritual nekajkrat na leto ter se razvijalo s še več udeleženimi.
Koga vse ste povabili k sodelovanju?
Premierno edicijo bodo zastopali BellaBag, MoorgWoodWorks, KUOLMI by Marjeta Hribar, TAJ hand made fashion, Čudežna Dežela in StellaStar.
Upam, da se bomo širili in z vsakim dogodkom sodelovali z vse več znamkami.
Kaj obljubljate obiskovalcem?
Želim jih povabiti v čim večjem številu. Naj pridejo, si ogledajo ter si sami ustvarijo sliko.
Made in Zagorje pa obljublja svojevrstno edinstveno modno izkušnjo, ki reflektira podjetniško in oblikovalsko sliko občine Zagorje ob Savi.
In po Made in Zagorje, kakšni so vaši načrti?
Živeti in se razvijati.
Tatjana Polanc Kolander