Dejan Kramžar, proglašen za najboljšega učitelja, je tudi avtor slovenske različice učbenika za nemščino Magnet 1 in sodeluje v projektu e-šolstvo. Najboljšemu slovenskemu učitelju smo zastavili nekaj vprašanj o učiteljskem poslanstvu in njegovih delovnih metodah.
Kaj vas pri poklicu učitelja najbolj navdihuje?
Učiteljski poklic je poslanstvo, pri katerem se prepletajo ljubezen do predmetov, ki jih poučuješ, spretnost poučevanja in vzgajanje. Rad delam z ljudmi, moj moto pa je Učitelji so glasniki iz preteklosti in spremljevalci v prihodnost.
Kako najboljši učitelj v razredu umiri učenca, ko ta moti pouk?
Odvisno od situacije. Največkrat kar tako, da utihnem in ga oziroma jo pogledam ali pa le na kratko opozorim.
Na kakšne metode poučevanja prisegate?
Prisegam na vizualizacijo pouka s pomočjo informacijsko komunikacijskih tehnologij. Tako pri podajanju učne snovi kot tudi pri ocenjevanju znanja.
Poučujete nemščino in zgodovino. Kaj imajo učenci raje?
Težko rečem. Eni nemščino, drugi zgodovino. To bi morali vprašati njih. A bi si upal trditi, da bi se tehtnica morda malo bolj nagnila k zgodovini.
So vam učbeniki pisani na kožo ali vas kdaj prime, da bi jih na novo napisali?
Pri izbiri učbenikov igra vlogo več faktorjev. Predvsem sem pozoren na to, da so vse obvezne teme zastopane enakovredno. Sem pa mnenja, da če bi iz vseh obstoječih učbenikov vzeli le tisto najboljše, bi dobili res en super učbenik.
Kako bi na kratko ocenili aktualni šolski sistem?
Zdi se mi dokaj konservativen in čas bi že bil, da izpeljemo korenite spremembe, ki bi dale učencem znanje za življenje. Se pravi, da jih hkrati pripravimo na danes in prihodnost. Učni načrti so ne glede na zadnjo spremembo še vedno prenatrpani, premalo je možnosti izbiranja tem. Za zgled bi si lahko vzeli finski šolski sistem, ki sem ga tudi sam preizkusil na enotedenski praksi v tujini, in me je navdušil. Trenutno najbolj nenavadno pa se mi zdi, da se v eni skupini nemščine v sklopu neobveznih izbirnih predmetov lahko uči do 28 učencev, katerih predznanje pa se razlikuje že tudi do 140 ur. Želim si, da bi se drugi tuji jezik ponovno uvedel kot obvezni predmet od 7. do 9. razreda. Izkušnje namreč kažejo, da je znanje jezikov še kako pomembno, vsem učencem pa je ponujena enaka možnost učenja ne glede na socialni položaj v družbi.
Kako se soočate s pritiski staršev, o katerih se večkrat govori?
Moram povedati, da pritiskov staršev ne zaznam veliko oziroma jih rešujem sproti. Držim se načela zdrave komunikacije, jasnih kriterijev in zahtev ter objektivnih ocen.
Nam izdate svoj najljubši spomin na šolo?
Teh spominov je veliko, a vedno sem bil zelo pohvaljen po pevskih nastopih, kar mi je ostalo še posebej v spominu.
Kaj vas navdihuje in vam daje energijo, da v svojem poklicu uživate in znate to deliti tudi z učenci?
Navdihujejo me pozitivni rezultati učencev, vodstvo, ki prisluhne tudi nenavadnim idejam, prijazni in predvsem nasmejani kolegi ter zadovoljni starši ter pozitivna povratna informacija. Poživila v obliki naravne energije, ki je nimam malo, rad delim tudi z učenci, zraven pa dodam še ščepec humorja in zabeležim njihove posrečene izjave.
Tatjana Polanc Kolander